Pregled bibliografske jedinice broj: 723162
Prema (novoj) arhitekturi - od Pariza put Zagreba
Prema (novoj) arhitekturi - od Pariza put Zagreba // Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća / Magaš Bilandžić, Lovorka ; Prelog, Petar (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2014. str. 15-16 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 723162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema (novoj) arhitekturi - od Pariza put Zagreba
(Towards a New Architecture - from Pariz to Zagreb)
Autori
Bjažić Klarin, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća
/ Magaš Bilandžić, Lovorka ; Prelog, Petar - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2014, 15-16
ISBN
978-953-7875-19-10
Skup
Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
arhitektura; Zagreb; Pariz; Le Corbusier
(architecture; Zagreb; Paris; Le Corbusier)
Sažetak
Pitanje odnosa izvorišta i periferije, transfera progresivnih arhitektonskih i gradotvornih koncepata i stvaranja njihovih lokalnih inačica, jedna je od središnjih tema povijesti hrvatske moderne arhitekture. U razdoblju između dva svjetska rata veze s različitim centrima modernizma se multipliciraju i nadopunjuju. Postepeno se iz srednjoeuropskog kulturnog prostora pomiče prema Berlinu i Parizu, do tada tradicionalno odredištu likovnih umjetnika ali ne i arhitekata. Povod sve učestalijim odlascima su stručna usavršavanja u arhitektonskim atelijerima i sudjelovanja Jugoslavije na svjetskim izložbama, a 1930-ih suradnja se uspostavlja i putem stručnih časopisa Građevinski vjesnik i L’archtiecture d’aujourd’hui, izložaba suvremene francuske arhitekture u Zagrebu i jugoslavenske arhitekture u Parizu te žiriranja međunarodnih natječaja. Najpoželjnije odredište je atelijer Le Corbusiera, od 1928. u Hrvatskoj najpoznatijeg inozemnog arhitekta, u kojem rade Ernest Weissmann i Juraj Neidhardt, a kraću suradnju ostvarili su i Zvonimir Kavurić, Ksenija Grisogono i Krsto Filipović. Boravak Weissmanna i Neidhardta koincidira s dva razdoblja Le Corbusierovog stvaralaštva - velikim finalom niza purističkih vila i realizacijom prvih velikih javnih građevina koncem 1920-ih te intenzivnog bavljenja gradogradnjom početkom 1930-ih . Izlaganje će prikazati proces prihvaćanja Le Corbusierovog arhitektonskog i urbanističkog diskursa u korpus hrvatske međuratne arhitekture, u prvom redu novog projektantskog alata sažetog u Pet točaka moderne arhitekture, metode projektiranja velikih građevina adicijom funkcijom determiniranih elemenata i otvorenog grada ključnih za razvoj suvremenog građenja. Uzimajući u obzir različite modalitete moderne arhitekture u rasponu od ekspresionizma do konstruktivizma pokušat će odgovoriti i na pitanje zbog čega je upravo Le Corbusierov diskurs bio najbliži hrvatskim arhitektima vjernih mu puna četiri desetljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-0000000-3046 - Modernizam i prostorni identitet Hrvatske u dvadesetom stoljeću
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Tamara Bjažić Klarin
(autor)