Pregled bibliografske jedinice broj: 722656
Dramski odgoj i učenje govora
Dramski odgoj i učenje govora // Rano učenje hrvatskog jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežan, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 512-528 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 722656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramski odgoj i učenje govora
(Theatre Education and Learning Speech)
Autori
Vigato, Teodora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rano učenje hrvatskog jezika 2
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežan, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 512-528
Skup
Rano učenje hrvatskog jezika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatska ; dramski govor ; dramska igra ; učenje govora
(Croatia ; theatre ; education ; theatre games ; speech learning)
Sažetak
Autorica u ovom radu polazi od činjenice kako dramsku sposobnost imamo svi jer je to antropološka osobina pa se oblici rada iz dramskog odgoja mogu koristiti kao metode učenja. U pregledu teorijskih i praktičnih metoda koji su se koristili u Hrvatskoj u drugoj polovini XX. stoljeća izdvaja dva osnovna pristupa dramskom odgoju: u prvom pristupu dramski odgoj je shvaćen kao dio sistema odgoja i obrazovanja i to za svu djecu, a ne selekcionirano, jer je dramski odgoj psihološki fundiran i pedagoški opravdan i obično je dio učenja jezika i izražavanja. Prema drugom pristupu, koji je u hrvatskoj utemeljila Zvjezdana Ladika, dramski odgoj je razvojni proces koji ide od oslobađanja spontanosti do mogućnosti izražavanja umjetničke riječi, a vrlo važno mjesto zauzima učenje govora. U posljednje vrijeme knjiško učenje se nastoji zamijeniti iskustvenim učenjem pa se u učenju sve više koristi dramski odgoj. Autorica nas najprije upoznaje s dramskim radionicama kao metodama učenja jezika u nastavi jezika i književnosti, a nakon toga s radionicama koje su koncipirana kao trening sastavljen od niza dramskih vježbi izvan nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija