Pregled bibliografske jedinice broj: 722607
Dječji crtež
Dječji crtež, 2014., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 722607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječji crtež
(Children drawing)
Autori
Kodžoman, Duje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.07
Godina
2014
Stranica
43
Mentor
Jazvić, Paulina
Ključne riječi
crtež; dječji crtež; likovni izraz; razvoj dječjeg crteža; veličina; boja
(drawing; kids drawing; artistic expression; development of children's drawings; sizes; colors)
Sažetak
Studija donosi kraću analizu crteža kroz povijest, referirajući se posebno na dječji crtež. Dječji crtež nastaje u potpunoj likovnoj slobodi izražavanja, koja se temelji na mašti, ekspresiji i stvaralačkom činu, pri čemu se dijete likovno izražava kako bi prikazalo ono što ga zanima i uzbuđuje. Teza ove studije bavi se značenjem likovnog izraza u cjelokupnom odgojno – obrazovnom procesu, i izvan njega, ističući korist likovnog izraza za vizualno pamćenje, bogaćenje predodžbi, maštu, razvoj misaonih sposobnosti uspoređivanja, dosljednost u radu, logičko zaključivanje, inteligenciju, samostalnost, razvoj volje, karaktera, točnosti, preciznosti i spretnosti ruke. Snažno uporište rad pronalazi u nizu psiholoških istraživanja, jedno od njih je istraživanje koje razvoj dječjeg crteža dijeli u četiri stadija čiji je najvažniji čimbenik dob. Prvi stadij je poznat kao „faza šaranja“, u drugoj fazi crtež postaje prepoznatljiv te možemo govoriti o pojavi detalja, u trećem stadiju se javlja realizam u dječjim radovima koji svoj vrhunac doživljava u četvrtom stadiju. Rad donosi i pregled asocijativnih veza koje u nama pobuđuje pojedina vrsta linije, te osjećajnu vrijednost odnosno psihološki učinak boja i veličine likova. Na sistematičan način, studija govori o korištenju dječjeg crteža u dijagnostici i terapiji te u svrhu forenzičnog intervjua. Kao dijagnostičko sredstvo, dječji crtež može biti pokazatelj motoričkog, intelektualnog i kognitivnog razvoja te se koristi za otkrivanje emocionalnih smetnji ili promjene ličnosti. Kao terapijsko sredstvo pogodan je za djecu koja su proživjela neko traumatsko iskustvo.
Izvorni jezik
Hrvatski