Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 722607

Dječji crtež


Kodžoman, Duje
Dječji crtež, 2014., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 722607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dječji crtež
(Children drawing)

Autori
Kodžoman, Duje

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
08.07

Godina
2014

Stranica
43

Mentor
Jazvić, Paulina

Ključne riječi
crtež; dječji crtež; likovni izraz; razvoj dječjeg crteža; veličina; boja
(drawing; kids drawing; artistic expression; development of children's drawings; sizes; colors)

Sažetak
Studija donosi kraću analizu crteža kroz povijest, referirajući se posebno na dječji crtež. Dječji crtež nastaje u potpunoj likovnoj slobodi izražavanja, koja se temelji na mašti, ekspresiji i stvaralačkom činu, pri čemu se dijete likovno izražava kako bi prikazalo ono što ga zanima i uzbuđuje. Teza ove studije bavi se značenjem likovnog izraza u cjelokupnom odgojno – obrazovnom procesu, i izvan njega, ističući korist likovnog izraza za vizualno pamćenje, bogaćenje predodžbi, maštu, razvoj misaonih sposobnosti uspoređivanja, dosljednost u radu, logičko zaključivanje, inteligenciju, samostalnost, razvoj volje, karaktera, točnosti, preciznosti i spretnosti ruke. Snažno uporište rad pronalazi u nizu psiholoških istraživanja, jedno od njih je istraživanje koje razvoj dječjeg crteža dijeli u četiri stadija čiji je najvažniji čimbenik dob. Prvi stadij je poznat kao „faza šaranja“, u drugoj fazi crtež postaje prepoznatljiv te možemo govoriti o pojavi detalja, u trećem stadiju se javlja realizam u dječjim radovima koji svoj vrhunac doživljava u četvrtom stadiju. Rad donosi i pregled asocijativnih veza koje u nama pobuđuje pojedina vrsta linije, te osjećajnu vrijednost odnosno psihološki učinak boja i veličine likova. Na sistematičan način, studija govori o korištenju dječjeg crteža u dijagnostici i terapiji te u svrhu forenzičnog intervjua. Kao dijagnostičko sredstvo, dječji crtež može biti pokazatelj motoričkog, intelektualnog i kognitivnog razvoja te se koristi za otkrivanje emocionalnih smetnji ili promjene ličnosti. Kao terapijsko sredstvo pogodan je za djecu koja su proživjela neko traumatsko iskustvo.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Duje Kodžoman (autor)

Avatar Url Paulina Jazvić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kodžoman, Duje
Dječji crtež, 2014., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
Kodžoman, D. (2014) 'Dječji crtež', diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kod\v{z}oman, Duje}, year = {2014}, pages = {43}, keywords = {crte\v{z}, dje\v{c}ji crte\v{z}, likovni izraz, razvoj dje\v{c}jeg crte\v{z}a, veli\v{c}ina, boja}, title = {Dje\v{c}ji crte\v{z}}, keyword = {crte\v{z}, dje\v{c}ji crte\v{z}, likovni izraz, razvoj dje\v{c}jeg crte\v{z}a, veli\v{c}ina, boja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kod\v{z}oman, Duje}, year = {2014}, pages = {43}, keywords = {drawing, kids drawing, artistic expression, development of children's drawings, sizes, colors}, title = {Children drawing}, keyword = {drawing, kids drawing, artistic expression, development of children's drawings, sizes, colors}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font