Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 722333

Razlike u korištenju strategija učenja savjesnijih i manje savjesnih učenika/ca


Marušić, Iris; Matić, Jelena
Razlike u korištenju strategija učenja savjesnijih i manje savjesnih učenika/ca // 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama / Iris Marušić (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2014. str. 48-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 722333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u korištenju strategija učenja savjesnijih i manje savjesnih učenika/ca
(Learning Strategies Use and Conscientiousness)

Autori
Marušić, Iris ; Matić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama / Iris Marušić - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014, 48-49

ISBN
978-953-6218-62-2

Skup
2.Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
savjesnost; motivacijske strategije učenja; kognitivne strategije učenja
(Conscientiousness; Motivational Learning Strategies; Cognitive Learning Strategies)

Sažetak
U istraživanjima se konzistentno pokazuje da savjesniji učenici/ce postižu bolji akademski uspjeh od svojih manje savjesnih kolega/ica, više su intrinzično motivirani i orijentirani ka postignuću (Poropat, 2009 ; Kommaraju i Karau, 2005). Različito akademsko funkcioniranje ogleda se i u načinu na koji ove dvije skupine učenika/ca pristupaju učenju. Cilj istraživanja bio je provjeriti postoje li razlike između savjesnijih i manje savjesnih učenika/ca s obzirom na njihovu sklonost korištenju motivacijskih i kognitivnih strategija učenja. Istraživanje je provedeno na N = 624 učenika/ca 8. razreda iz 36 škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. U skupinu savjesnijih učenika/ca svrstani su oni sudionici koji imaju 25% najviših rezultata na varijabli savjesnosti iz BFI upitnika ličnosti (John i Srivastava, 1999), dok su skupinu manje savjesnih činili oni pojedinci koji se mogu ubrojiti u 25% uzorka s najniže izraženom osobinom savjesnosti. Razlike između dviju skupina provjerene su linearnom diskriminacijskom analizom. Korišteni prediktori su subskale upitnika (Lončarić, 2008) koji mjeri motivacijske (samohendikepiranje, vanjska atribucija neuspjeha, upravljanje vremenom i okolinom učenja, obrambeni pesimizam, određivanje ciljeva, poticanje truda) i kognitivne strategije učenja (kontrola procesa i ishoda učenja, usmjerenost na minimalne zahtjeve, nepovezano memoriranje, ponavljanje i uvježbavanje, (re)organizacija materijala, primjena i transformacija, kritičko mišljenje, elaboracija). Derivirana diskriminacijska funkcija statistički je značajna (Wilksova λ = .553, p < .000). Veličina efekta diskriminacijske funkcije dobivena kvadriranjem kanoničke korelacije iznosi .448. Sve diskriminacijske varijable, uz iznimku primjene i transformacije, značajno doprinose razlikovanju dviju skupina. Prediktori koji su se pokazali najrelevantnijima za razlikovanje među skupinama su strategije samohendikepiranja, poticanja truda, elaboracije, upravljanja vremenom i određivanja ciljeva. Cjelokupni obrazac rezultata sugerira da savjesniji učenici/ce imaju izraženije proaktivne motivacijske i kognitivne strategije učenja te manje izražene defanzivne strategije učenja u usporedbi s manje savjesnim učenicima/cama. Uočene razlike u odabiru samoregulacijskih strategija pokazuju da savjesniji učenici/ce imaju adaptivniji pristup učenju od svojih manje savjesnih vršnjaka/inja, sukladno istraživanjima koja ističu ulogu savjesnosti u uspješnom akademskom funkcioniranju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Matić Bojić (autor)

Avatar Url Iris Marušić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris; Matić, Jelena
Razlike u korištenju strategija učenja savjesnijih i manje savjesnih učenika/ca // 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama / Iris Marušić (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2014. str. 48-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Marušić, I. & Matić, J. (2014) Razlike u korištenju strategija učenja savjesnijih i manje savjesnih učenika/ca. U: Iris Marušić (ur.)2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Mati\'{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {48-49}, keywords = {savjesnost, motivacijske strategije u\v{c}enja, kognitivne strategije u\v{c}enja}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Razlike u kori\v{s}tenju strategija u\v{c}enja savjesnijih i manje savjesnih u\v{c}enika/ca}, keyword = {savjesnost, motivacijske strategije u\v{c}enja, kognitivne strategije u\v{c}enja}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Mati\'{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {48-49}, keywords = {Conscientiousness, Motivational Learning Strategies, Cognitive Learning Strategies}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Learning Strategies Use and Conscientiousness}, keyword = {Conscientiousness, Motivational Learning Strategies, Cognitive Learning Strategies}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font