Pregled bibliografske jedinice broj: 722238
Upravljanje cijenom kao tržišnim obilježjem proizvoda
Upravljanje cijenom kao tržišnim obilježjem proizvoda, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 722238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje cijenom kao tržišnim obilježjem proizvoda
(Cost management as a market product feature)
Autori
Krdžalić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2014
Stranica
52
Mentor
Škare, Vatroslav
Ključne riječi
tržišna obilježja proizvoda; cijena; upravljanje cijenom; Apple iPhone
(market characteristics of the product; price; price management; Apple iPhone)
Sažetak
Prilikom razvoja svakog proizvoda važno je pravilno i uspješno oblikovati njegova tržišna obilježja. To su ona obilježja koja osiguravaju proizvodu da zadovolji određene potrebe, odnosno stekne uporabnu vrijednost. Ona utječu na percepciju i prihvaćenost proizvoda od strane potrošača, njegovo pozicioniranje i uspješnost prodaje na tržištu. Jedno od najdinamičnijih i najfleksibilnijih tržišnih obilježja proizvoda je upravo cijena, koja se, za razliku od ostalih, može relativno brzo mijenjati s obzirom da ne zahtjeva zadiranje u fizičku strukturu proizvoda. Poduzeće može proizvesti izvrstan proizvod, no ukoliko ne prepozna važnost pravilnog određivanja cijene to će se zasigurno negativno odraziti na intenzitet njegove prodaje te na visinu i strukturu prihoda. Predmet rada obuhvaća analizu teorijskih aspekata cijene kao tržišnog obilježja proizvoda, njezinih determinanti u samom procesu određivanja cijena, strateških ciljeva kojima se poduzeće vodi prilikom upravljanja cijenom te metoda i politika koje su mu na raspolaganju za određivanje cijena tijekom životnog ciklusa proizvoda. Cilj je utvrditi koju ulogu ima koncept vrijednosti za potrošača u području određivanja „prave“ cijene za proizvod te način na koji poduzeće koristi cijenu za pozicioniranje proizvoda na ciljanom tržištu. Teorijske spoznaje potkrijepljene su analizom slučaja iz poslovne prakse, odnosno uspješnim upravljanjem cijenom kao tržišnim obilježjem proizvoda na primjeru Apple iPhonea.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija