Pregled bibliografske jedinice broj: 722101
Akademski prijestupi u e-učenju: individualna sklonost varanju
Akademski prijestupi u e-učenju: individualna sklonost varanju // MIPRO 2010 33rd International Convention on information and communication technology, electronics and microelectronics, PROCEEDINGS Vol. IV. CE COMPUTERS IN EDUCATION / Čičin-Šain, Marina ; Uroda, Ivan ; Turčić Prstačić, Ivana ; Sluganović, Ivanka (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2010. str. 403-408 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 722101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademski prijestupi u e-učenju: individualna sklonost varanju
(Academic misconduct in e-learning: individual aptness to cheating)
Autori
Štedul, Ivan ; Bedi, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
MIPRO 2010 33rd International Convention on information and communication technology, electronics and microelectronics, PROCEEDINGS Vol. IV. CE COMPUTERS IN EDUCATION
/ Čičin-Šain, Marina ; Uroda, Ivan ; Turčić Prstačić, Ivana ; Sluganović, Ivanka - Zagreb : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2010, 403-408
ISBN
978-953-233-054-0
Skup
MIPRO 2010
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.05.2010. - 28.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
e-učenje ; plagiranje ; ICT
(e-learning ; plagiarism ; ICT)
Sažetak
Neosporno je da su informacijsko komunikacijske tehnologije uvelike doprinijele poboljšanju i unaprjeđenju nastavnog procesa. Najočitiji primjer je razvitak mnogih sustava namijenjenih e-učenju. Međutim, učenici i studenti informacijsko komunikacijske tehnologije, osim za obrazovanje, koriste i za varanje na ispitima ili plagiranje studentskih i učeničkih radova. Anketnim ispitivanjem učenika i studenata pokušali smo utvrditi u kojoj mjeri su varanje i plagiranje uz primjenu IKT-a zastupljeni u učeničkoj i studentskoj populaciji. Posebno je analizirano u kojoj mjeri učeničko i studentsko iskustvo s tim tehnologijama, posebice Internetom, i individualna procjena rizika utječu na pozitivne stavove i prihvatljivost nepoštenog ostvarivanja akademskih ciljeva. Uočena je složena povezanost između spola, dobi i učestalosti korištenja Interneta s varanjem i plagiranjem uz primjenu IKT. Dobiveni rezultati pokazuju da postoji niz međusobno povezanih faktora koji utječu na pojedince da počine kaznena djela prijevare i plagiranja u svrhu akademskog napredovanja. Konačna rasprava ukazuje na moguće primjere dobre prakse kojima bi se moglo izbjeći takva devijantna ponašanja u učeničkoj i studenskoj zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Karlovcu