Pregled bibliografske jedinice broj: 721955
Glazbeni i dramski elementi u kreativnoj terapiji u slučajevima adolescentske krize
Glazbeni i dramski elementi u kreativnoj terapiji u slučajevima adolescentske krize, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 721955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeni i dramski elementi u kreativnoj terapiji u slučajevima adolescentske krize
(Elements of music and drama as creative therapy in cases of adolescents crisis)
Autori
Bačić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.05
Godina
2014
Stranica
33
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
adolescentska kriza; drama i glazba u terapiji; spontanost; kreativnost
(adolescent crisis; drama and music therapy; spontaneity and creativity)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bila je procjena utjecaja elemenata dramske i glazbene terapije kao komplementarnih pristupa kod mladih hospitaliziranih zbog adolescentske krize. U skladu s ciljem istraživanja definirana je polazna hipoteza prema kojoj primjena dramskih i glazbenih elemenata u kontekstu kreativne terapije može utjecati na promjene u opserviranim varijablama samoprocjene i dramske uključenosti, odnosno promjene u razinama neverbalnog i verbalnog izražavanja, te spontanosti i kreativnosti kod mladih hospitaliziranih zbog adolescentske krize. Uzorak ispitanika činila je grupa od 9 mladih hospitaliziranih u Psihijatrijskoj bolnici za djecu i mladež u Zagrebu. Instrumenti primijenjeni u svrhu evaluacije bili su PD vizualno – analogna skala samoprocjene uz bilježenje induciranih varijabli i Skala dramskog sudjelovanja za evaluaciju sudjelovanja i modaliteta izražavanja sudionika tijekom dramske aktivnosti. Istraživanje je provedeno u 17 točaka procjene i strukturirano je kroz provođenje dramskih i glazbenih terapijskih seansi, te oblikovanja kazališne predstave na osnovi sadržaja ovih seansi. Na temelju dobivenih rezultata bilo je moguće prihvatiti polaznu hipotezu i potvrditi da primijenjeni dramski i glazbeni elementi u kreativnoj terapiji, sadržajno koncipirani u skladu s iskustvima i potrebama sudionika, mogu potaknuli motivaciju sudionika za aktivnije uključivanje u proces liječenja, odnosno aktivnije i kreativnije provođenje slobodnog vremena tijekom boravka na bolničkom Odjelu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)