Pregled bibliografske jedinice broj: 721907
Medijski kulturni kapital kao izvor društvenih distinkcija
Medijski kulturni kapital kao izvor društvenih distinkcija // Društvo i tehnologija 2014 - Dr.Juraj Plenković / Plenković, Mario ; Galičić, Vlado ; Toplak, Ludvik (ur.).
Zagreb: Međunarodna federacija komunikoloških društava / International Federation of Communication Associations Hrvatsko komunikološko društvo / Croatian Communication Association Alma Mater Europaea – Europski centar Maribor / Alma Mater Europaea – European Center Maribor, 2014. str. 585-597 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 721907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijski kulturni kapital kao izvor društvenih distinkcija
(Media cultural capital as a source of social distinctions)
Autori
Pavić, Željko ; Đukić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Društvo i tehnologija 2014 - Dr.Juraj Plenković
/ Plenković, Mario ; Galičić, Vlado ; Toplak, Ludvik - Zagreb : Međunarodna federacija komunikoloških društava / International Federation of Communication Associations Hrvatsko komunikološko društvo / Croatian Communication Association Alma Mater Europaea – Europski centar Maribor / Alma Mater Europaea – European Center Maribor, 2014, 585-597
ISBN
978-953-6226-27-6
Skup
Društvo i tehnologija - Dr. Juraj Plenković
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.06.2014. - 30.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kulturni kapital ; mediji ; kulturna svestranost ; highbrow ukus ; Pierre Bourdieu
(cultural capital ; media ; cultural omnivorism ; highbrow taste ; Pierre Bourdieu)
Sažetak
Polazeći od Bourdieuove teorije kulturnog kapitala kao mehanizma društvene distinkcije, u ovom se radu odgovara na pitanje može li konzumacija medija djelovati kao izvor društvenih distinkcija. Mediji su zanemareni aspekt kulturnog kapitala, iako su izvor kulturalnih informacija za većinu populacije. Dosadašnja istraživanja usmjerena su na elemente medijskog polja gdje su se prakse razlikovanja operacionalizirale u okviru televizijskog emitiranja (TV žanrovi, programi, filmovi, komedije). Uočeno je da se mediji konzumiraju različito, u ovisnosti o količini kulturnog kapitala koji gledatelj posjeduje. Istraživanja su pokazala i da se mnogi konzumenti ponašaju kao ´kulturni svejedi´ koji mogu konzumirati kulturne proizvode različite razine sofisticiranosti. Temeljem ove dileme između kulturnog kapitala kao konzumacije elitne kulture (Bourdieu) i kulturnog kapitala kao kulturne svestranosti (Peterson i Kern), u ovom se radu prikazuju rezultati istraživanja medijskog kulturnog kapitala učenika, u smislu povezanosti njihovih preferencija pojedinih televizijskih žanrova s drugim oblicima kulturnog kapitala te njihovim obrazovnim uspjehom i socijalnim porijeklom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju