Pregled bibliografske jedinice broj: 721905
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 721905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom
(Bibliotherapy as complementary therapeutic approach in creative expression of child with cerebral palsy)
Autori
Koštić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2012
Stranica
35
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
cerebralna paraliza; sofrologija; biblioterapija; psihoemocionalno izražavanje
(cerebral palsy; sophrology; bibliotherapy; psychoemotional expression)
Sažetak
U ovom istraživanju ispitivane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom dijelu, navedena je definicija cerebralne paralize, etiologija, klasifikacije s obzirom na neuromotornoj simptomatologiji, topografskoj distribuciji ispada i prema težini neuromotornog oštećenja, te je opisan tretman cerebralne paralize. Nadalje, opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih psihoterapija, s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja, definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena biblioterapije i elemenata drame i likovnog izražavanja utječe na promjene u djetetovom psihoemocionalnom doživljavanju i izražavanju. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 9 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, proradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu biblioterapije, drame i likovnog izražavanja, te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb