Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 721889

Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom


Vučinovec, Domagoj
Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 721889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom
(Elements of art therapy and bibliotherapy in creative expression in child with cerebral palsy)

Autori
Vučinovec, Domagoj

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.10

Godina
2012

Stranica
34

Mentor
Miholić, Damir

Ključne riječi
cerebralna paraliza; sofrologija; art-terapija; biblioterapija
(cerebral palsy; sophrology; art therapy; bibliotherapy)

Sažetak
U ovom istraživanju ispitane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom djelu navedena je definicija cerebralne paralize i njezina etiologija, zatim klasifikacija prema obliku, topografskoj distribuciji i težini neuromotornog oštećenja te je opisan tretman cerebralne paralize. U nastavku uvodnog dijela opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih terapija s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena elemenata biblioterapije i elemenata likovne terapije može utjecati na promjene u somatskom i psihoemocionalnom izražavanju djeteta, kao i na promjene u samoprocjeni doživljaja sebe kod djeteta s cerebralnom paralizom. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 10 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje „Goljak“. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, obradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu elemenata biblioterapije, likovnog izražavanja i drame te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Miholić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vučinovec, Domagoj
Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Vučinovec, D. (2012) 'Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vu\v{c}inovec, Domagoj}, year = {2012}, pages = {34}, keywords = {cerebralna paraliza, sofrologija, art-terapija, biblioterapija}, title = {Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom}, keyword = {cerebralna paraliza, sofrologija, art-terapija, biblioterapija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vu\v{c}inovec, Domagoj}, year = {2012}, pages = {34}, keywords = {cerebral palsy, sophrology, art therapy, bibliotherapy}, title = {Elements of art therapy and bibliotherapy in creative expression in child with cerebral palsy}, keyword = {cerebral palsy, sophrology, art therapy, bibliotherapy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font