Pregled bibliografske jedinice broj: 721889
Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom
Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 721889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom
(Elements of art therapy and bibliotherapy in creative expression in child with cerebral palsy)
Autori
Vučinovec, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.10
Godina
2012
Stranica
34
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
cerebralna paraliza; sofrologija; art-terapija; biblioterapija
(cerebral palsy; sophrology; art therapy; bibliotherapy)
Sažetak
U ovom istraživanju ispitane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom djelu navedena je definicija cerebralne paralize i njezina etiologija, zatim klasifikacija prema obliku, topografskoj distribuciji i težini neuromotornog oštećenja te je opisan tretman cerebralne paralize. U nastavku uvodnog dijela opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih terapija s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena elemenata biblioterapije i elemenata likovne terapije može utjecati na promjene u somatskom i psihoemocionalnom izražavanju djeteta, kao i na promjene u samoprocjeni doživljaja sebe kod djeteta s cerebralnom paralizom. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 10 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje „Goljak“. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, obradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu elemenata biblioterapije, likovnog izražavanja i drame te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)