Pregled bibliografske jedinice broj: 721804
Pristupi i teorije formuliranja korporativne strategije
Pristupi i teorije formuliranja korporativne strategije, 2010., diplomski rad, diplomski, Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković", Pula
CROSBI ID: 721804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristupi i teorije formuliranja korporativne strategije
(Approaches and Theories of formulation of Corporate Strategy)
Autori
Čuić Tanković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Mjesto
Pula
Datum
22.12
Godina
2010
Stranica
72
Mentor
Gonan Božac, Marli
Ključne riječi
korporativna strategija; perskriptivni pristup; emergentni pristup; preskripitvne teorije o strategiji; emergentne teorije o strategiji
(corporative strategy; prescriptive approach; emergent approach; prescriptive theories of strategy; emergent theories of strategy)
Sažetak
Strategija čini središnju kategoriju strategijskog menadžmenta te se stoga sve više proučava novi način pojam njezine formulacije i implementacije kako bi se strategija mogla oblikovati i neprestano prilagođavati promjenjivom okruženju i turbulentnim tržištima. Ovaj diplomski rad želi dati uvodni prikaz preskripitivne i emergentne teorije te kritički ih sagledati kako bi svaka organizacija mogla odabrati sebi odgovarajuću rutu. Cilj ovoga rada bio je pobliže odrediti preskriptivni i emergentni pristup korporativne strategije te njihove glavne teorijske pravce. Preskriptivna korporativna strategija predstavlja linearni i racionalni proces, ta je strategija propisana unaprijed, dok je emergentna korporativna strategija, strategija čiji su elementi razvijeni tijekom njezina životnog ciklusa, budući da se razvija putem pokušaja i pogrešaka. Obrađene preskriptivne teorije korporativne strategije bile su: strategija temeljena na vanjskim čimbenicima i tržištu te strategija temeljena na unutarnjim resursima, kao i strategija temeljena na teoriji igara i strategija temeljena na kooperacijama. Emergentne teorije korporativne strategije jesu teorija temeljena na preživljavanju i teorija temeljena na nesigurnosti. Organizacija koja želi ostvariti i zadržati svoje konkurentske prednosti trebala bi znati izgraditi vlastiti pristup formulaciji strategije koji bi bio kombinacija i emergentnog i preskriptivnog strategijskog pristupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija