Pregled bibliografske jedinice broj: 721798
Glazba u marketingu
Glazba u marketingu, 2008., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković", Pula
CROSBI ID: 721798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazba u marketingu
(Music in marketing)
Autori
Čuić Tanković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Mjesto
Pula
Datum
28.10
Godina
2008
Stranica
45
Mentor
Nefat, Ariana
Ključne riječi
utjecaj glazbe na korisnike; glazba u promociji; glazba u uslugama; glazbeni događaji
(music influence of customers; music in advertising; music in services; musical events)
Sažetak
U današnje vrijeme i na postojećim tržištima kupci su sve zahtjevniji, konkurencija je sve jača, kao i želja proizvođača da proizvod zadobije udio u svijesti i srcu potrošača. Da bi se to postiglo, marketingu se pruža izazov pronalaska inovativnih ideja koje omogućavaju adekvatnu komunikaciju sa sadašnjim i budućim kupcima. U potrazi za elementima koji bi upotpunili sliku i doživljaj bilo kojeg proizvoda ili usluge, glazba igra veoma važnu ulogu. Svojim univerzalnim jezikom glazba može upravljati osjećajima, stvoriti atmosferu i učvrstiti dojmove koji se lako projiciraju na proizvod ili uslugu te stvaraju želju za kupnjom i zaključno utječu na zadovoljstvo kupaca i korisnika. Smatra se da glazbu najviše koriste mladi, no nije uvijek tako. Svatko od nas, neovisno o spolu, dobi i glazbenom ukusu čuje i apsorbira svakodnevno veliku količinu glazbe, putem filmova, emisija, spotova i kratkih glazbenih fragmenata, nekad na svjesnoj, a nekad na nesvjesnoj razini. Glazba je veoma moćan instrument upravljanja ljudskim emocijama i sve se više upotrebljava u marketinške svrhe, na različite načine. Ovaj završni rad na preddiplomskom studiju želi dati uvodnu riječ o primjeni glazbe u području marketinga te utjecaj glazbe na ponašanje potrošača. Ukazat će se na razliku između marketinga glazbe i glazbe u marketingu, opisat će se povijesni počeci spajanja glazbe i marketinga te dostupnost glazbe danas. Nakon objašnjenja utjecaja glazbe na korisnike i potrošače prema strukturalnim i afektivnim karakteristikama glazbe, opisat će upotrebe glazbe u promocijskim aktivnostima kao što su oglašavanje, odnosi s javnošću i unapređenje prodaje te primjena glazbe u uslužnoj djelatnosti. Empirijski dio donosi analizu primjera autorskih radijskih spotova na Radiju Puli te, putem dubinskog intervjua, nastoji predočiti spoznaje djelatnika Radija Pule nakon dugogodišnjeg radnog iskustva na tom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je nagrađen od Udruge za marketing CROMAR prvom nagradom za najbolji Završni rad na području marketinga u razdoblju od 2007.-2009. godine.