Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 721779

Kulturna reprodukcija ili kulturna mobilnost: analiza PISA 2012 rezultata za Hrvatsku


Gregurović, Margareta; Puzić, Saša; Košutić, Iva
Kulturna reprodukcija ili kulturna mobilnost: analiza PISA 2012 rezultata za Hrvatsku // 2. Dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” Program i sažeci radova / Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014. str. 29-30 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 721779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kulturna reprodukcija ili kulturna mobilnost: analiza PISA 2012 rezultata za Hrvatsku
(Cultural Reproduction or Cultural Mobility: An Analysis of PISA 2012 Data for Croatia)

Autori
Gregurović, Margareta ; Puzić, Saša ; Košutić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. Dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” Program i sažeci radova / Marušić, Iris - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014, 29-30

ISBN
978-953-6218-62-2

Skup
Znanstvena konferencija 2. Dani obrazovnih znanosti „Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama“

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kulturni kapital; kulturna reprodukcija; kulturna mobilnost; socioekonomski status; obrazovno postignuće; matematička pismenost; PISA
(cultural capital; cultural reproduction; cultural mobility; socioeconomic status; educational attainment; mathematical literacy; PISA)

Sažetak
P. Bourdieu (1977) ističe da su pedagoška praksa i očekivanja nastavnika bliža navikama i dispozicijama učenika iz srednje ili više klase nego učenicima iz obitelji nižeg socioekonomskog statusa. Na taj način razlike u kulturnom kapitalu posreduju između socijalnog porijekla učenika i njihovog obrazovnog uspjeha, te u konačnici pridonose reprodukciji postojećih društvenih nejednakosti. U literaturi se ovaj „model kulturne reprodukcije“ suprotstavlja „modelu kulturne mobilnosti“ (DiMaggio, 1982) prema kojemu kulturni kapital utječe na obrazovna postignuća nezavisno od društvenog porijekla i u tom smislu može poslužiti kao mehanizam za smanjivanje obrazovnih i društvenih nejednakosti. Cilj je rada ispitati postoje li efekti kulturnog kapitala hrvatskih učenika za njihovo obrazovno postignuće, odnosno je li ovaj efekt veći za učenike višeg ili nižeg socioekonomskog statusa. U tu se svrhu socioekonomsko porijeklo učenika i njihov kulturni kapital analiziraju na osnovu indeksa i varijabli prikupljenih PISA istraživanjem, pri čemu se obrazovno postignuće prikazuje kroz PISA rezultate iz matematičke pismenosti. U radu se koriste podaci iz ciklusa PISA 2012 za Hrvatsku. Testirano je 5008 petnaestogodišnjih učenika iz 163 srednje škole. Uzorak je reprezentativan s obzirom na spol, tip školskog programa i razred. Uz rezultate testa matematičke pismenosti u analizama su korišteni sociodemografski i kontekstualni podaci prikupljeni upitnikom za učenike i upitnikom za roditelje. Primjenom regresijske analize uz dodatno ispitivanje interakcijskih efekata ispituju se učinci socioekonomskih pokazatelja obitelji učenika (primjerice kroz obrazovni stupanj i status zaposlenja roditelja te mjesečna primanja obitelji) i indikatora kulturnog kapitala (okupljenih u dvije dimenzije: materijalnu i relacijsku) na postignuće učenika u matematičkoj pismenosti. Dobiveni rezultati interpretiraju se u kontekstu analiziranih teorijskih pristupa te rezultata drugih studija u području obrazovnih znanosti, posebno sociologije obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Saša Puzić (autor)

Avatar Url Iva Odak (autor)

Avatar Url Margareta Gregurović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gregurović, Margareta; Puzić, Saša; Košutić, Iva
Kulturna reprodukcija ili kulturna mobilnost: analiza PISA 2012 rezultata za Hrvatsku // 2. Dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” Program i sažeci radova / Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014. str. 29-30 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Gregurović, M., Puzić, S. & Košutić, I. (2014) Kulturna reprodukcija ili kulturna mobilnost: analiza PISA 2012 rezultata za Hrvatsku. U: Marušić, I. (ur.)2. Dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” Program i sažeci radova.
@article{article, author = {Gregurovi\'{c}, Margareta and Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva}, editor = {Maru\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {29-30}, keywords = {kulturni kapital, kulturna reprodukcija, kulturna mobilnost, socioekonomski status, obrazovno postignu\'{c}e, matemati\v{c}ka pismenost, PISA}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Kulturna reprodukcija ili kulturna mobilnost: analiza PISA 2012 rezultata za Hrvatsku}, keyword = {kulturni kapital, kulturna reprodukcija, kulturna mobilnost, socioekonomski status, obrazovno postignu\'{c}e, matemati\v{c}ka pismenost, PISA}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu, Centar za istra\v{z}ivanje i razvoj obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gregurovi\'{c}, Margareta and Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva}, editor = {Maru\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {29-30}, keywords = {cultural capital, cultural reproduction, cultural mobility, socioeconomic status, educational attainment, mathematical literacy, PISA}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Cultural Reproduction or Cultural Mobility: An Analysis of PISA 2012 Data for Croatia}, keyword = {cultural capital, cultural reproduction, cultural mobility, socioeconomic status, educational attainment, mathematical literacy, PISA}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu, Centar za istra\v{z}ivanje i razvoj obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font