Pregled bibliografske jedinice broj: 721731
Primjena dramskih tehnika u poticanju socijalnih vještina kod djece s motoričkim poremećajima
Primjena dramskih tehnika u poticanju socijalnih vještina kod djece s motoričkim poremećajima, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 721731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena dramskih tehnika u poticanju socijalnih vještina kod djece s motoričkim poremećajima
(The application of drama techniques in promoting social skills in children with motor impairments)
Autori
Damjanić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2014
Stranica
82
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
cerebralna paraliza; spina bifida; socijalne vještine; dramske tehnike
(cerebral palsy; spina bifida; social skills; drama techniques)
Sažetak
Motorički poremećaji podrazumijevaju skupinu poremećaja fine i grube motorike i/ili balansa tijela, koji stvaraju teškoće u svakodnevnim funkcionalnim aktivnostima. Ovaj rad bavit će se oštećenjima središnjeg živčanog sustava. U kontektu postojanja ovih poremećaja mogu se pojaviti i dodatne teškoće koje utječu na cjelokupno funkcioniranje osobe, a jedna od njih je i teškoća socijalnog funkcioniranja. Stoga je osnovni cilj ovog rada procjeniti utjecaj primjene dramskih tehnika na socijalno funkcioniranje djece s motoričkim poremećajima. Istraživanje se provodilo kroz radionice u produženom stručnom postupku Centra za odgoj i obrazovanje “Goljak” u Zagrebu kroz period od veljače do lipnja 2014. godine. Obuhvaćeno je sedmero djece petog razreda osnovne škole kod kojih je prisutna klinička slika cerebralne paralize odnosno spine bifide. Sudjelovanje učenika u dramskim aktivnostima procjenjivalo se primjenom Upitnika za procjenu socijalnih vještina, kreiranim za potrebe ovog istraživanja, te Jonesovom adaptacijom skale dramskog sudjelovanja. Kao metoda obrade podataka korištena je INDIF metoda kroz određeni broj vremenskih točaka za svakog ispitanika te kroz inicijalnu i finalnu procjenu cijele grupe. Dobiveni statistički pokazatelji ukazuju da primjena dramskih tehnika utječe na promjene u opserviranim varijablama vezanim za socijalno funkcioniranje djece s motoričkim poremećajima. Također rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na potrebu provođenja daljnjih istraživanja utjecaja primjene dramskih tehnika na socijalno funkcioniranje djece i mladih s različitom vrstom i stupnjem teškoća. U zaključku se ukazuje potreba za provođenjem drame i dramskih tehnika kao jedne od metoda rada u edukaciji i rehabilitaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)