Pregled bibliografske jedinice broj: 721573
Literature as Film: Strategy and Aestethics of ‘Cinematic’ Narration in the Novel Io non ho paura by Niccolò Ammaniti
Literature as Film: Strategy and Aestethics of ‘Cinematic’ Narration in the Novel Io non ho paura by Niccolò Ammaniti // New Perspectives in Italian Cultural Studies: The Arts and History / Parati, Graziella (ur.).
Madison (NJ): Fairleigh Dickinson University Press, 2012. str. 73-91
CROSBI ID: 721573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Literature as Film: Strategy and Aestethics of ‘Cinematic’ Narration in the Novel Io non ho paura by Niccolò Ammaniti
Autori
Purgar, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
New Perspectives in Italian Cultural Studies: The Arts and History
Urednik/ci
Parati, Graziella
Izdavač
Fairleigh Dickinson University Press
Grad
Madison (NJ)
Godina
2012
Raspon stranica
73-91
ISBN
978-1-61147-566-1
Ključne riječi
Niccolò Ammaniti, talijanska književnost, kognitivizam, subjektivni kadar, film, točka pogleda
(Niccolò Ammaniti, italian literature, cognitivism, subjective frame, film, point of view)
Sažetak
Tekst se temelji na uvidima Gregorya Curriea i Georgea Wilsona koji su nastojali razlučiti slojeve kulturalno uvjetovanih tumačenja filma od onih osobina koje su imanentno filmske ili, kako bi Currie rekao, medium specific. Oni nastoje ustanoviti plauzibilni filozofski i kognitivistički teorijski aparat kako bi se ponudio racionalniji interpretacijski model znatno se udaljavajući i zapravo potpuno oponirajući Deleuzeovom pristupu filmu kao fenomenu čije se pravo značenje krije izvan filma samoga. U tekstu se razmatra roman Ja se ne bojim suvremenoga talijanskog pisca Niccolòa Ammanitija i argumentira da u ovome romanu možemo prepoznati sustavnu književnu prilagodbu onih specifično filmskih postupaka koji su bitni za konvencionalizaciju filmskog značenja, a među njima važno mjesto zauzima ontološki status lika/subjekta filma u odnosu na status gledatelja/promatrača. Kreativna upotreba pozicije i smjera kretanja kamere, te kadriranje vidnog polja neki su od najznačajnijih medium specific alata kinematografske proizvodnje pokretnih slika. Ammanitijeva “snimateljska” tehnika ispisivanja književnog teksta sastoji se od konstantne prisile čitatelja da prvenstveno vizualizira mentalne slike iz ponuđenih opisa, jer autor programatski izostavlja situcije koje se ne daju vizualno i narativno predočiti, poput opsežnih unutrašnjih psiholoških stanja likova ili opisa situacija koje su izvan trenutnog vidokruga likova.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti