Pregled bibliografske jedinice broj: 721538
Glazbene igre u nastavi (glazbe)
Glazbene igre u nastavi (glazbe) // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 186-186 (demonstracija, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 721538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene igre u nastavi (glazbe)
(Music games in teaching (music))
Autori
Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 186-186
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene igre ; motivacija ; glazbene sposobnosti
(musical games ; motivation ; musical ability)
Sažetak
Mnoga su istraživanja, kojima je cilj bio uvidjeti učinkovitost primjene igre u nastavi, potvrdila da učenje kroz igru daje bolje rezultate od klasičnog učenja. Naime, ustanovljeno je da sadržaji naučeni kroz igru ostaju u dugoročnom pamćenju učenika, a osim toga igra stvara bolju razrednu atmosferu. U nastavi glazbe, ali i u nastavi neglazbenih predmeta, možemo primjenjivati glazbene igre jer one imaju velik utjecaj na motivaciju učenika. Osim toga, učenicima mlađe školske dobi, a ponekad i starijim učenicima, mirno sjedenje u klupi često predstavlja problem. Stoga, glazbene igre mogu pomoći učiteljima pri stvaranju opuštenog ozračja u razredu. Ujedno, glazbene igre mogu poslužiti kao sredstvo pomoću kojega učenici nesvjesno usvajaju znanja, istražuju sastavnice glazbe i razvijaju glazbene sposobnosti. Prema nastavnom planu i programu osnovnoškolske nastave glazbe, glazbene igre u prva tri razreda pripadaju nastavnom području elemenata glazbene kreativnosti, a u četvrtom razredu i same postaju nastavno područje. U petom i šestom razredu glazbene su igre u okviru nastavnog područja slobodno, improvizirano ritmiziranje, kretanje na glazbu, ples i sviranje, dok se u sedmom i osmom razredu ostvaruju nastavnim područjem nazvanim sviranje, stvaralaštvo, računalo. Prema otvorenom modelu nastave glazbene kulture, slušanje glazbe jedina je obvezna aktivnost, a ostale aktivnosti ovise o izboru učitelja. U programu se preporučuje korištenje glazbenih igara, kretanje uz glazbu i slično, iako ostvarivanje navedenog uvelike ovisi o osposobljenosti i volji učitelja. Glazbene igre možemo kategorizirati kao glazbene igre s pjevanjem, s ritmovima, s melodijama, s tonovima i igre uz slušanje glazbe. Tijekom radionice Glazbene igre u nastavi (glazbe) sudionici su upoznali dvadesetak glazbenih igara kao što su: Igra uz pjevanje pjesme, Tko pjeva, Ritamski/Melodijski kružići, Igra jeke, Dan-noć, Glazbeni kviz, Glazbeni stolci, Vlakić, Ledena kraljica, Dirigent, Orkestar i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Radionica
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)