Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 721314

Vizualni postupci u istraživanjima s djecom


Rengel, Katarina
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 126-127 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 721314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom
(Visual methods in research with children)

Autori
Rengel, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Škojo, Tihana - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 126-127

ISBN
978-953-58055-3-3

Skup
Prvi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vizualni postupci ; istraživanja s djecom ; interpretativni pristup istraživanjima ; dječji glasovi
(visual methods ; research with children ; interpretative approach to research ; children’s voices)

Sažetak
U suvremenoj metodologiji istraživanja djetinjstva zagovara se uporaba vizualnih postupaka. Riječ je o kvalitativnom, interpretativnom pristupu istraživanjima, u kojemu se naglašava važnost osobnih perspektiva sudionika istraživanja, koje istraživač pokušava shvatiti „iznutra“. Postupci koji se unutar toga pristupa koriste temeljeni su na shvaćanjima o djeci kao pouzdanim informantima o vlastitim životima. Uporabom vizualnih postupaka pokušavaju se nadići ograničenja „tradicionalne“ metodologije istraživanja djetinjstva. Umjesto pozicije objekta, zagovara se pozicija djece kao subjekata istraživanja, čije su ekspresije osobnih iskustava metodologijski pouzdane. Najčešći vizualni postupci u sklopu „mozaičkog pristupa“ istraživanjima koji se koriste u istraživanjima s djecom su: crtanje, slikanje, fotografiranje te stvaranje video uradaka. Istraživači argumentiraju vrijednost ovih postupaka agentnošću djece, a u istraživanjima to znači osnaživanje pozicije djece i njihovih autentičnih glasova o vlastitim životima. Teorijska elaboracija u radu se nadopunjuje primjerima vlastitih preliminarnih istraživanja s djecom u kojima su se koristili vizualni postupci.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Katarina Bogatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rengel, Katarina
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 126-127 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Rengel, K. (2014) Vizualni postupci u istraživanjima s djecom. U: Škojo, T. (ur.)Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Rengel, Katarina}, editor = {\v{S}kojo, T.}, year = {2014}, pages = {126-127}, keywords = {vizualni postupci, istra\v{z}ivanja s djecom, interpretativni pristup istra\v{z}ivanjima, dje\v{c}ji glasovi}, isbn = {978-953-58055-3-3}, title = {Vizualni postupci u istra\v{z}ivanjima s djecom}, keyword = {vizualni postupci, istra\v{z}ivanja s djecom, interpretativni pristup istra\v{z}ivanjima, dje\v{c}ji glasovi}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rengel, Katarina}, editor = {\v{S}kojo, T.}, year = {2014}, pages = {126-127}, keywords = {visual methods, research with children, interpretative approach to research, children’s voices}, isbn = {978-953-58055-3-3}, title = {Visual methods in research with children}, keyword = {visual methods, research with children, interpretative approach to research, children’s voices}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font