Pregled bibliografske jedinice broj: 721314
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 126-127 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 721314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom
(Visual methods in research with children)
Autori
Rengel, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka
/ Škojo, Tihana - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 126-127
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
Prvi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vizualni postupci ; istraživanja s djecom ; interpretativni pristup istraživanjima ; dječji glasovi
(visual methods ; research with children ; interpretative approach to research ; children’s voices)
Sažetak
U suvremenoj metodologiji istraživanja djetinjstva zagovara se uporaba vizualnih postupaka. Riječ je o kvalitativnom, interpretativnom pristupu istraživanjima, u kojemu se naglašava važnost osobnih perspektiva sudionika istraživanja, koje istraživač pokušava shvatiti „iznutra“. Postupci koji se unutar toga pristupa koriste temeljeni su na shvaćanjima o djeci kao pouzdanim informantima o vlastitim životima. Uporabom vizualnih postupaka pokušavaju se nadići ograničenja „tradicionalne“ metodologije istraživanja djetinjstva. Umjesto pozicije objekta, zagovara se pozicija djece kao subjekata istraživanja, čije su ekspresije osobnih iskustava metodologijski pouzdane. Najčešći vizualni postupci u sklopu „mozaičkog pristupa“ istraživanjima koji se koriste u istraživanjima s djecom su: crtanje, slikanje, fotografiranje te stvaranje video uradaka. Istraživači argumentiraju vrijednost ovih postupaka agentnošću djece, a u istraživanjima to znači osnaživanje pozicije djece i njihovih autentičnih glasova o vlastitim životima. Teorijska elaboracija u radu se nadopunjuje primjerima vlastitih preliminarnih istraživanja s djecom u kojima su se koristili vizualni postupci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija