Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 720713

Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom


Červeni, Martina
Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom, 2012., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 720713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom
(Inovative Concept of European Airspace Management)

Autori
Červeni, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2012

Stranica
76

Mentor
Steiner, Sanja

Ključne riječi
zračni promet; upravljanje zračnim prometom; upravljanje zračnim prostorom; fleksibilno korištenje zračnog prostora
(air transport; air traffic management; airspace management; flexible use of airspace)

Sažetak
Problem kojim se ovaj rad bavi je preopterećenje zračnog prostora Europe te njegova sve veća stopa rasta, koja će prema dugoročnim predviđanjima rezultirati dodatnim opterećenjem za sadašnje sustave upravljanja zračnim prostorom. Kontinuirani rast zračnog prometa i prometne potražnje u Europi uzrokovao je krajem prošlog stoljeća zagušenja zračnog prostora i kašnjenja u zračnom prometu. Utjecaj kašnjenja zrakoplova i zagušenja u zračnom prometu na gospodarstvo i ekonomiju očituje se velikim financijskim gubicima i nepotrebnim troškovima. Europski ATM sustav zbog velikog broja nedostataka uvelike pridonosi stvaranju zagušenja i kašnjenja u zračnom prometu, te ga je stoga potrebno reorganizirati i optimizirati. Svrha ovog diplomskog rada je istražiti mogućnosti razvoja novog koncepta upravljanja zračnim prostorom pod nazivom Fleksibilna uporaba zračnog prostora u kontekstu dugoročnijeg pristupa razvoju europskog zračnog neba. Tema diplomskog rada je Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom. Cilj rada je usporediti dosadašnje metode upravljanja protokom zračnog prometa i kapacitetom zračnog prostora s novim konceptom upravljanja pod nazivom Fleksibilna uporaba zračnog prostora. Diplomski rad koncipiran je u šest poglavlja: 1. Uvod 2. Operativni koncept upravljanja zračnim prometom 3. Fleksibilna uporaba zračnog prostora 4. Performanse FUA koncepta 5. Osvrt na status Hrvatske u implementaciji FUA koncepta 6. Zaključak Uvodno se u radu postuliraju cilj i svrha rada te njegova struktura. U drugom poglavlju rada opisan je sustav upravljanja zračnim prometom i razvojne smjernice u ATM strategiji 2000+ te su elaborirani specifikumi razvoja zračnog prometa u Europi, kao i projekcija daljnjeg razvoja s osvrtom na problematiku zagušenja europskog zračnog prostora. Fleksibilna uporaba zračnog prostora se sastoji od tri ASM razine upravljanja: strateške, predtaktičke i taktičke. Kod strateškog upravljanja zračnim prostorom važne su zadaće Nacionalnog Povjerenstva i država članica te procesa dinamičkog upravljanja zračnim prostorom DAM. Za sigurno obavljanje predtaktičke ASM razine 2, od velike je važnosti razmjena zahtjeva za zračni prostor i uvjetne rute te raspored procesa dodjele zračnog prostora. Pod pojmom taktičko upravljanje zračnim prostorom podrazumijeva se civilno-vojna suradnja u stvarnom vremenu. Sve tri razine su opširnije pojašnjenje u trećem poglavlju rada. Kako bi se pratila učinkovitost FUA koncepta u smislu praćenja ATM performansi civilnih i vojnih korisnika zračnog prostora, ATM usluga i civilno-vojnoj suradnji, razvijene su dvije kategorije pokazatelja: pokazatelji FUA iskorištenosti i pokazatelji ekonomičnosti leta koji su opisani u četvrtom poglavlju. U istom poglavlju se komparativno analiziraju pokazatelji za 2010. godinu te glavne promjene u uvjetima implementacije budućeg koncepta, planiranog za 2017. godinu. U petom poglavlju dan je osvrt na status Hrvatske u implementaciji FUA koncepta kroz tablični pregled trenutnog stanja nacionalne organizacije i odgovornosti te suradnje Hrvatske s drugim državama članicama na sve tri razine FUA koncepta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Steiner (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Červeni, Martina
Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom, 2012., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Červeni, M. (2012) 'Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom', diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}erveni, Martina}, year = {2012}, pages = {76}, keywords = {zra\v{c}ni promet, upravljanje zra\v{c}nim prometom, upravljanje zra\v{c}nim prostorom, fleksibilno kori\v{s}tenje zra\v{c}nog prostora}, title = {Inovativna koncepcija upravljanja europskim zra\v{c}nim prostorom}, keyword = {zra\v{c}ni promet, upravljanje zra\v{c}nim prometom, upravljanje zra\v{c}nim prostorom, fleksibilno kori\v{s}tenje zra\v{c}nog prostora}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}erveni, Martina}, year = {2012}, pages = {76}, keywords = {air transport, air traffic management, airspace management, flexible use of airspace}, title = {Inovative Concept of European Airspace Management}, keyword = {air transport, air traffic management, airspace management, flexible use of airspace}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font