Pregled bibliografske jedinice broj: 720685
RANI RAZVOJ DJETETA I IZLOŽENOST MEDIJIMA
RANI RAZVOJ DJETETA I IZLOŽENOST MEDIJIMA // Knjiga sažetaka / Jukić, Vlado (ur.).
Zagreb: Hrvatski planinarski savez, 2014. str. 214-214 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 720685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RANI RAZVOJ DJETETA I IZLOŽENOST MEDIJIMA
(Early childhood development and media exposure to media)
Autori
Kraguljac, Ilijana ; Kosec, Tanja ; Graovac, Mirjana ; Frančišković, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Jukić, Vlado - Zagreb : Hrvatski planinarski savez, 2014, 214-214
Skup
6. Hrvatski psihijatrijski kongres
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.10.2014. - 11.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rani razvoj; mediji; komunikacije
(early development; media; communication)
Sažetak
Emocionalna uključenost roditelja od osnovne je važnosti za rani razvoj djeteta. Emocionalna deprivacija može se javiti zbog nedostatne socijalne interakcije tijekom ranog razvoja djeteta. Uzroci mogu biti različiti. Literatura opisuje promjene socijalno zapuštene djece, kod koje se javlja klinička slika nalik pervazivnom razvojnom poremećaju. U današnje vrijeme klinička praksa pokazuje da roditelji sve češće dovode djecu na stručnu procjenu zbog poteškoća razvoja govora ili smetnji ponašanja u predškolskoj ustanovi. Od roditelja se nerijetko dobiju podaci da njihova djeca provode više sati dnevno gledajući "baby TV ili crtiće". S obzirom na podatke o čestoj i neprimjerno dugoj izloženosti male djece raznim medijima, ponajviše televiziji i internetu, naša klinička iskustva sugeriraju moguću povezanost navedenog s emocionalnom deprivacijom djeteta. Emocionalno deprimirana djeca ne prepoznaju emocije na ljudskom licu, koriste šifrirani govor, koji često nije u službi komunikacije, a kod mlađe djece teško se postiže združena pažnja i kontakt pogledom. Roditelji često prepoznaju djetetovo znanje stranog jezika, kao djetetov napredak, a ne primjećuju izostanak socijalne interakcije i emocionalnu deprivaciju. Posljedice navedenog su smanjena interakcija djeteta s obitelji, poteškoće na planu razvoja govora a sve to dovodi do zaostajanja u emocionalnom razvoju. Cilj ovog rada je ukazati na značaj neprimjerene izloženosti male djece medijskim sadržajima u zamjenu za stvarne objekte, te moguće nepovoljne učinke po daljnji psihološki razvoj djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka