Pregled bibliografske jedinice broj: 720640
Projektiranje čarapa inspiriranih ruskom avangardom
Projektiranje čarapa inspiriranih ruskom avangardom, 2014., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 720640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektiranje čarapa inspiriranih ruskom avangardom
(Design of socks inspired by Russian avant-garde)
Autori
Ivković, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.10
Godina
2014
Stranica
79
Mentor
Potočić Matković, Vesna Marija
Ključne riječi
dizajn; čarape; avangarda; raport; simbol
(design; socks; avant-garde; raport; symbol)
Sažetak
Ruska avangarda u dizajnu tkanina koristi nove materijale kao što papir, guma, staklo i novonastali industrijski materijali. Ne bave se samo dizajnom tekstila nego koji se prilagođava tijelu već idu prema novim idejama u umjetnosti- ubrzanost, brzina, gradski život. Geometrijski oblici, kružne i četvrtaste strukture, monokromnosti osnovne boje pojačavaju taj efekt ruske avangarde koja je dočekala industriju sa odobravanjem, kao sredstvo za obuzdavanje prirode i sredstvo društvenog napretka. Površina slike ili tkanine u dizajnu tekstila smatra se jedinim izvorom značenja koji sugerira svojim izgledom. Teme dizajnerskog dijela sada su vizualni elementi i njihov raspored u kompoziciji. Silovito prožimanje geometrijskih oblika u samom uzorku – raportu stvara dojam proširenja oblika u samom uzorku – raportu, stvara dojam proširenja oblika u okoliš po cijeloj plohi – površini tkanine ili odjevnog predmeta te izvan njega. Istodobno čvrsta monokromna modulacija i kompozicija prikivaju pogled na površinu i daju joj dojam dubine prostora i reljefnosti koja je povećana izrazitom ritmičkom kompozicijom uzorka. Dizajn tekstila je također nadahnut suprematizmom Kazimira Maljeviča koji je « izumio crni četverokut «. Prividno jednostavan oblik kao što je četverokut možemo razviti u snažan dizajn zbog svođenja elemenata na nekoliko jednostavnih pročišćenih oblika. Crno- bijela kompozicija ili crno- bijeli četverokut je moderna ikona lišena tradicionalnog u kojoj nema figuralizacije, stoga je i geometrija sama po sebi nezavisna apstrakcija.
Izvorni jezik
Hrvatski