Pregled bibliografske jedinice broj: 720301
Odnos braće i sestara prema djetetu s malignim oboljenjem
Odnos braće i sestara prema djetetu s malignim oboljenjem, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 720301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos braće i sestara prema djetetu s malignim oboljenjem
(Siblings relations of a child with malignant disease)
Autori
Novaković, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2014
Stranica
40
Mentor
Miholić, Damir ; Lisak, Natalija
Ključne riječi
odnos braće i sestara; djeca s malignim oboljenjem
(siblings relations; children with malignant disease)
Sažetak
U ovom diplomskom radu cilj je bio dobiti uvid u perspektivu odnosa između braće i sestara u slučaju kad jedan od njih oboli od malignih bolesti. Istraživanje je provedeno kvalitativnom studijom, koristeći se metodom intervjua u Klinici za dječje bolesti „Klaićeva“ u Zagrebu prema etičkom kodeksu. Sudionik istraživanja bila je osoba čiji brat ili sestra boluje od kronične maligne bolesti. Kroz intervju se dotaknulo tema kao što su promjena odnosa u obitelji osobe čija braća i/ili sestre se bore sa kroničnim malignim bolestima te doživljavanje te bolesti, načine na koje je ta bolest utjecala na njih same te na njihov odnos s bratom/sestrom koja boluje od takve bolesti jer naposljetku, njihov odnos utječe i na razvoj samog pojedinca. Odnos braće i sestara je važan u svim pogledima pa i za stabilnost uže obitelji i cjelokupne kvalitete života, a kada se u to uplete neki vanjski faktor kao što je to bolest tada treba posvetiti posebnu pažnju na potencijalno mijenjanje njihovog odnosa, međusobnog utjecanja te na pružanje odgovarajuće podrške što je u Hrvatskoj tek u povojima. Intervju, kao jedna od metoda kvalitativnih istraživanja provodi se kao slobodni razgovor s unaprijed određenim temama, ciljem, svrhom i sa unaprijed određenim planom razgovora. Kao metoda je koristan kada želimo dobiti dublji uvid u nečiju perspektivu i promišljanje o iskustvima kao u ovom slučaju. U istraživanju je korišten polustrukturirani intervju koji se sastoji od serije pitanja koja proizlaze iz glavnih istraživačkih pitanja i održava se tijek razgovora postavljanjem tih unaprijed određenih pitanja. Moguće je bilo postavljanje potpitanja na temu koju je otvorio sam sudionik. Općenito, područje edukacijske rehabilitacije u interdisciplinarnoj suradnji s drugim stručnjacima trebalo bi se usmjeriti na holistički pristup. Zbog toga bi trebalo više istražiti ovo područje i dati neke nove perspektive koje će doprinijeti u razumijevanju i pružanju adekvatne podrške.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb