Pregled bibliografske jedinice broj: 720300
Doživljaj starenja osobe s intelektualnim teškoćama treće životne dobi
Doživljaj starenja osobe s intelektualnim teškoćama treće životne dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 720300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj starenja osobe s intelektualnim teškoćama treće životne dobi
(The experience of aging of people with intellectual disabilities in third age)
Autori
Sačer, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2014
Stranica
93
Mentor
Wagner Jakab, Ana ; Lisak, Natalija
Ključne riječi
starenje; osoba s intelektualnim teškoćama; treća životna dob; skrbnik
(aging; people with intellectual disabilities; third age; guardian)
Sažetak
Cilj diplomskog rada proizašlog iz ove teme je dobiti uvid u način na koji osoba s intelektualnim teškoćama treće životne dobi doživljava svoje starenje te kako skrbnik i njegova žena te njihov najstariji sin doživljavaju starenje osobe s intelektualnim teškoćama. S obzirom na cilj istraživanja i postavljena istraživačka pitanja u ovom je istraživanju korišten kvalitativni pristup prikupljanja podataka. Budući da su odgovori sudionika jedini izvor podataka o fenomenu koji se istražuje korišten je polustrukturirani intervju kao tehnika prikupljanja podataka. Polustrukturirani intervju koji se provodio sa osobom s intelektualnim teškoćama, sadržavao je pitanja strukturirana kao građa jednostavna za čitanje i razumijevanje. Provedba intervjua s osobama s intelektualnim teškoćama predstavlja isto tako participativno inkluzivno istraživanje, koja se temelje na uvažavanju mišljenja i aktivnoj ulozi osoba s invaliditetom u istraživačkom procesu (Walmsley, Johnson, 2003). Nalazi istraživanja ukazuju na povezanost kategorija emocionalno zadovoljstvo, zdravlje, obiteljski odnosi te uključenost u zajednicu unutar pojedinog istraživačkog pitanja, ali i na povezanost između sva tri istraživačka pitanja čime se dolazi do zaključka kako je osoba s intelektualnim teškoćama, sudionica ovoga istraživanja, zadovoljna uvjetima i kvalitetom života u svojoj starosti što se najvećim dijelom pripisuje obitelji u kojoj živi. Ovaj je rad zasigurno primjer uspješnog starenja osobe s intelektualnim teškoćama
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb