Pregled bibliografske jedinice broj: 720177
Smanjenje vibracija od željezničkog prometa - EU iskustva
Smanjenje vibracija od željezničkog prometa - EU iskustva // Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva / HKIG (ur.).
Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2014. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 720177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smanjenje vibracija od željezničkog prometa - EU iskustva
(Rail traffic induced vibrations mitigation – EU experiences)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Ahac, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Izvornik
Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva
/ HKIG - Zagreb : Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2014
Skup
9. Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 12.06.2014. - 14.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tračnički promet; kolosijek; vibracije; mjere za smanjenje
(rail traffic; rail track; vibrations; mitigation measures)
Sažetak
Tlom pronošene vibracije koje nastaju kao posljedica odvijanja željezničkog prometa mogu izazvati smetnje stanovnicima smještenim u zgradama neposredno uz željezničke kolosijeke. Te smetnje mogu se manifestirati u obliku osjetnog vibriranja objekata ili re-emitirane buke koja nastaje kao njegova posljedica. Unatoč činjenici da ovakve vibracije obično ne uzrokuju oštećenja na zgradama, gospodarski i ekološki aspekti njihove pojave opravdavaju pažljivu procjenu problema vibracija prije izgradnje nove željezničke pruge ili nadogradnje postojeće za teži i brži tračnički promet. Na nastanak tlom pronošenih vibracija od željezničkog prometa utječe velik broj čimbenika, kao što su ravnost kotača i tračnica, dinamičke karakteristike vozila, brzina vozila, krutost veze tračnice i oslonca, konstrukcija gornjeg i donjeg ustroja pruge, karakteristike temeljnog tla te konstrukcije okolnih objekata. Općenito vrijedi da se problem tlom pronošenih vibracija od željezničkog prometa može razdijeliti na tri međusobno neraskidive cjeline: izvor, put širenja te prijemnik vibracija. Razumijevanje načina na koji svaka od tih triju cjelina utječe na stanje vibracija presudno je za ublažavanje problema prekomjernih vibracija od željezničkog prometa. U radu je dan pregled i učinak mjera za smanjenje vibracija od željezničkog prometa koje se u najvećoj mjeri primjenjuju na mreži europskih tračničkih sustava, a koje bi se uvelike mogle primijeniti i na mreži hrvatskih željeznica, gdje se problemu vibracija dosada nije pridavala velika pažnja. Također, prikazani su rezultati istraživanja učinka primjene nekolicine mjera provedenih od strane Zavoda za prometnice Građevinskog fakulteta u cilju preciznijeg definiranja njihovog učinka u lokalnim uvjetima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb