Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 719877

Evaluacija estetskog doživljaja fotografije u odnosu na omjer zlatnog reza


Budimir, Ivan; Jelaska, Igor; Budimir, Iva
Evaluacija estetskog doživljaja fotografije u odnosu na omjer zlatnog reza // 18. International Conference on Printing, Design and Graphic Communications / Mikota, M. et al. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo grafičara, 2014. str. 202-211 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 719877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija estetskog doživljaja fotografije u odnosu na omjer zlatnog reza
(Evaluation of Aesthetic Experience of Photographs in Relation to The Golden Ratio)

Autori
Budimir, Ivan ; Jelaska, Igor ; Budimir, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
18. International Conference on Printing, Design and Graphic Communications / Mikota, M. et al. - Zagreb : Hrvatsko društvo grafičara, 2014, 202-211

Skup
Blaž Baromić 2014

Mjesto i datum
Senj, Hrvatska, 01.10.2014. - 04.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
zlatni rez; eksperimentalna estetika; fotografija; ANOVA
(golden ratio; experimental aesthetics; photography; ANOVA)

Sažetak
U radu su ispitane razlike u procjeni vizualnog doživljaja estetske kvalitete fotografije u ovisnosti o usklađenosti dominantnog vizualnog elementa s omjerom zlatnog reza. U tu svrhu provedeno je istraživanje u kojem je korišteno 10 različitih fotografija pozadinskog motiva zelenog lista vinove loze. Pritom se u prvom planu fotografija nalazi mali poljski puž kao dominantni vizualni element fotografije koji položajem varira po dijagonali. Korišten je uzorak od 30 ispitanika oba spola u dobi između 18 i 24 godine koji su estetsku kvalitetu fotografije ocjenjivali na Likertovoj skali od 1 do 10. Kolmogorov-Smirnovljevim testom pokazano je da su svi rezultati usklađeni sa zakonom normalne razdiobe. Analizom varijance za zavisne uzorke identificirane su statistički značajne razlike u estetskom doživljaju (F=7, 40 ; p=0, 00). Post-hoc analizom po Fisheru je utvrđeno da kvaliteta fotografije opada s udaljavanjem dominantnog vizualnog elementa od omjera zlatnog reza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Kineziološki fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Ivan Budimir (autor)

Avatar Url Igor Jelaska (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Budimir, Ivan; Jelaska, Igor; Budimir, Iva
Evaluacija estetskog doživljaja fotografije u odnosu na omjer zlatnog reza // 18. International Conference on Printing, Design and Graphic Communications / Mikota, M. et al. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo grafičara, 2014. str. 202-211 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Budimir, I., Jelaska, I. & Budimir, I. (2014) Evaluacija estetskog doživljaja fotografije u odnosu na omjer zlatnog reza. U: Mikota, M. (ur.)18. International Conference on Printing, Design and Graphic Communications.
@article{article, author = {Budimir, Ivan and Jelaska, Igor and Budimir, Iva}, editor = {Mikota, M.}, year = {2014}, pages = {202-211}, keywords = {zlatni rez, eksperimentalna estetika, fotografija, ANOVA}, title = {Evaluacija estetskog do\v{z}ivljaja fotografije u odnosu na omjer zlatnog reza}, keyword = {zlatni rez, eksperimentalna estetika, fotografija, ANOVA}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo grafi\v{c}ara}, publisherplace = {Senj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Budimir, Ivan and Jelaska, Igor and Budimir, Iva}, editor = {Mikota, M.}, year = {2014}, pages = {202-211}, keywords = {golden ratio, experimental aesthetics, photography, ANOVA}, title = {Evaluation of Aesthetic Experience of Photographs in Relation to The Golden Ratio}, keyword = {golden ratio, experimental aesthetics, photography, ANOVA}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo grafi\v{c}ara}, publisherplace = {Senj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font