Pregled bibliografske jedinice broj: 719795
Tehnologija izrade, montaže i testiranja stabilizacijskih pontona kao dijela broda za prijevoz teških tereta
Tehnologija izrade, montaže i testiranja stabilizacijskih pontona kao dijela broda za prijevoz teških tereta // Zbornik radova 21. simpozija Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta (Sorta 2014) / Dejhalla, Roko ; Degiuli, Nastia ; Matulja, Dunja ; Mrakovčić, Tomislav ; Zamarin, Albert (ur.).
Rijeka: Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2014. str. 103-112 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 719795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tehnologija izrade, montaže i testiranja stabilizacijskih pontona kao dijela broda za prijevoz teških tereta
(Production technology, assembling and comissoning of stabilizing pontoons for heavy lift vessel)
Autori
Stanivuk, Tatjana ; Zore, Ivana ; Balić, Matko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 21. simpozija Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta (Sorta 2014)
/ Dejhalla, Roko ; Degiuli, Nastia ; Matulja, Dunja ; Mrakovčić, Tomislav ; Zamarin, Albert - Rijeka : Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2014, 103-112
ISBN
978-953-6326-90-7
Skup
21. simpozija Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta (Sorta 2014)
Mjesto i datum
Baška, Hrvatska, 02.10.2014. - 04.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
brod za prijevoz teških tereta; stabilizacijski pontoni; offshore; montaža; stabilitet
(heavy lift vessel; stabilizing pontoons; offshore; assembling; stability)
Sažetak
Brodovi za prijevoz teških tereta (two sister ships) predstavljaju visoko sofisticirane offshore brodove. U svojoj klasi isticu se prvenstveno kapacitetom dizalica (2x1500 tona), palubnim poklopcima, DP2 sustavom, itd. Upravo spomenute dizalice uvjetuju zahtjevne standarde gradnje i dimenzionalne tocnosti izrade. U svrhu operabilnosti sustava dizanja i spuštanja tereta, uz standardni „heeling system“, javlja se potreba za dodatnim stabilizacijskim sustavom broda u vidu stabilizacijskih pontona. Stabilizacijski pontoni kao takvi predstavljaju “projekt unutar projekta”. Kutijaste strukture, sa vlastitim sustavom balasta i heelinga, težine 55 t, odnosno 77 t, predstavljaju izazov ne samo u izradi, vec i u montaži, a ponajviše u samom testiranju i operabilnosti heeling sustava broda. Ovaj rad opisuje složenu tehnologiju gradnje pontona, od zavarivanja posebnih celika, dimenzionalne tocnosti, do testiranja pontona kao zasebnih jedinica i na kraju testiranja cijelog sustava na brodu. Pri tome valja naglasiti da ploveca dizalica, a to upravo jest ovaj brod, bez stabilizacijiskih pontona gubi svoju primarnu funkciju, a to je prihvat teških tereta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Brodogradnja, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
250-2502209-2364 - Nove tehnologije u dijagnostici i upravljanja brodskih porivnih sustava (Komar, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split
Profili:
Tatjana Stanivuk
(autor)