Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 719692

Karakterizacija lika učitelja u dječjim romanima namijenjenim različitoj čitateljskoj dobi nakon Drugog svjetskog rata


Riman, Kristina
Karakterizacija lika učitelja u dječjim romanima namijenjenim različitoj čitateljskoj dobi nakon Drugog svjetskog rata // 14. Dani Mate Demarina Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 233-242 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 719692 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Karakterizacija lika učitelja u dječjim romanima namijenjenim različitoj čitateljskoj dobi nakon Drugog svjetskog rata
(Caracterization of teachers in children's novels intended for varying reading age groups after World war II)

Autori
Riman, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
14. Dani Mate Demarina Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 233-242

ISBN
978-953-7210-72-4

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. Dani Mate Demarina Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učitelj; dječji roman; odrastanje; recepcija; karakterizacija
(teacher; a children's novel; growing up; reception; characterization)

Sažetak
Teorija recepcije predstavlja osobito plodan okvir za analizu čimbenika koji utječu na karakterizaciju lika učitelja u romanima za djecu. Otkriva nam da ona ovisi o horizontu očekivanja čitatelja, kao i odnosa društva prema učiteljima i obrazovnoj djelatnosti. U djelima se također može analizirati kome se pisac u većoj mjeri obraća kroz svoje djelo, djeci ili onima koji su odgovorni za njihov odgoj i obrazovanje pa time rade izbor onoga što će djeca čitati kroz lektiru. Analizom odabranih primjera dječje književnosti iz različitih povijesnih razdoblja, koji se odnose na različite periode djetetovog odrastanja, uočavaju se relevantne pravilnosti. Odnos prema učitelju mijenja se kroz povijest od idealizacije do suvremene ironizacije. S druge strane, kroz sva povijesna razdoblja postoji trend pozitivnije karakterizacije učitelja djece mlađe školske dobi te promjena odnosa prema učitelju kod starije djece i adolescenata na način da se učitelj demistificira i ironizira. Taj trend je zamjetniji u suvremenim djelima namijenjenima djeci nego u starijim djelima dječje književnosti i pokazuje kako karakterizacija učitelja ovisi o društvenom kontekstu, iskustvima i očekivanjima onih kojima je pisac namijenio ta djela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Kristina Riman (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Riman, Kristina
Karakterizacija lika učitelja u dječjim romanima namijenjenim različitoj čitateljskoj dobi nakon Drugog svjetskog rata // 14. Dani Mate Demarina Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 233-242 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Riman, K. (2014) Karakterizacija lika učitelja u dječjim romanima namijenjenim različitoj čitateljskoj dobi nakon Drugog svjetskog rata. U: Prskalo, I., Jurčević Lozančić, A. & Braičić, Z. (ur.)14. Dani Mate Demarina Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Riman, Kristina}, year = {2014}, pages = {233-242}, keywords = {u\v{c}itelj, dje\v{c}ji roman, odrastanje, recepcija, karakterizacija}, isbn = {978-953-7210-72-4}, title = {Karakterizacija lika u\v{c}itelja u dje\v{c}jim romanima namijenjenim razli\v{c}itoj \v{c}itateljskoj dobi nakon Drugog svjetskog rata}, keyword = {u\v{c}itelj, dje\v{c}ji roman, odrastanje, recepcija, karakterizacija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Riman, Kristina}, year = {2014}, pages = {233-242}, keywords = {teacher, a children's novel, growing up, reception, characterization}, isbn = {978-953-7210-72-4}, title = {Caracterization of teachers in children's novels intended for varying reading age groups after World war II}, keyword = {teacher, a children's novel, growing up, reception, characterization}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font