Pregled bibliografske jedinice broj: 719324
Interkulturalizam i kulturni identitet
Interkulturalizam i kulturni identitet // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 182-190 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 719324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam i kulturni identitet
(Interculturalism and Cultural Identity)
Autori
Ferdebar, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 182-190
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
interkulturalizam; kulturni identitet; interkulturalno obrazovanje; multikulturalizam; interkulturalna pedagogija;
(interculturalism; cultural identity; intercultural education; multiculturalism; intercultural pedagogy)
Sažetak
Interkulturalizam se zalaže za jednaka prava i mogućnost dijelaoga za sve kulturne grupe u dodiru, i autohtonih i onih imigrantskih. Nastajući kao svojevrsna krititka multikulturalizma, interkuluturalni pristup s jedne se strane ponajprije vidi u procesu kulturne sinteze, koji ne samo da je trajan proces već omogućuje rekontekstualiziranje pojedinih kultura te stvara pretpostavku njihova boljeg razumijevanja, ali i stvaranje novih kulturnih vrijednosti, koncepata i formi. Interkulturalna pedagogija polazi od premise da pojedinac može sačuvati svoj identitet u izvandomovinskom odruženju i da istodobno može akceptirati vrijednosti drugoga identiteta, pod uvjetom da su za to zajamčene političke, zakonske, stručne, obrazovne, organizacijske i druge pretpostavke. Mogu li se putem odgoja i obrazovanja poticati nove kulturne vrijednosti i obrasci, a umanjivati nepoželjne i destruktivne dimenzije kulture? Očuvanje kulturnog identiteta označava želju za očuvanjem jedinstvene vlastite kulture, povijesti, jezika i sustava vrijednosti od stranog utjecaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija