Pregled bibliografske jedinice broj: 719223
USPOREDBA KOMERCIJALNIH ALATA ZA DOBIVANJE 3D POKRETA IZ DVODIMENZIONALNE SNIMKE
USPOREDBA KOMERCIJALNIH ALATA ZA DOBIVANJE 3D POKRETA IZ DVODIMENZIONALNE SNIMKE, 2014., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 719223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
USPOREDBA KOMERCIJALNIH ALATA ZA DOBIVANJE 3D POKRETA IZ DVODIMENZIONALNE SNIMKE
(The comparation of commercial tools for obtaining 3D movement from two-dimensional recording)
Autori
Car, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2014
Stranica
45
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
3D model; Boujou; NewTek Lightwave; error pixel; PFTrack; SynthEyes
Sažetak
U ovom diplomskom radu uspoređeni su komercijalni alati za dobivanje 3D pokreta iz dvodimenzionalne snimke. Ubacivanje modeliranih 3D objekata u video snimku je vrlo rasprostranjeno u filmskoj industriji i video igrama ali je to ujedno i složen i zahtjevan posao koji zahtjeva mnogo znanja u različitim alatima koji omogućavaju izradu gotovog videa sa 3D modelima. Programi koji su korišteni su Boujou, Pftrack i SynthEyes koji su jedni od razvijenijih programa u ovom području, a program u kojem su modelirani 3D modeli je NewTek Lightwave. Ovo je specifična grana industrije vizualnih efekata koja zahtjeva složena i zahtjevna geometrijska izračunavanja te svaki od navedenih softvera daje različite rezultate u različitim uvjetima. Svrha ovog rada je definirati korisnost svakog od tih softvera pri određenom setu snimljenih kadrova koji reprezentiraju najčešće situacije gdje se taj softver koristi. Snimljeni video isječci se ubacuju u jedan od navedenih programa za dobivanje pokreta iz dvodimenzionalne snimke, obrađuju se i nakon obrade se ubacuje 3D model. Obrada snimljenih video isječaka u svakom od ovih programa je drugačija te su upravo u tom koraku obrade istraženi na koji način određeni program daje iste rezultate. Određivane su pozicije 3D modela tzv. „error pixel“ koji svaki od navedenih programa izračunava drugačije. Kada je ispod vrijednosti 1 on je zanemariv, a ako nije, pozicija 3D modela nije unutar snimke. Osim „error pixela“ i pozicije modela mjerena je i brzina pojedinih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija