Pregled bibliografske jedinice broj: 719088
Prikaz modela i instrumenata procjene za preporuku asistivnih tehnologija
Prikaz modela i instrumenata procjene za preporuku asistivnih tehnologija, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 719088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz modela i instrumenata procjene za preporuku asistivnih tehnologija
(Models and assessment tools for recommending assistive technology)
Autori
Boras, Valerija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.09
Godina
2014
Stranica
100
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
asistivna tehnologija; modeli procjene
(assistive technology; assessment tools)
Sažetak
Ključni čimbenik u razvoju motorike, inteligencije, senzorike i komunikacije osobe je aktivno sudjelovanje u različitim životnim kontekstima. Kada invaliditet onemogućuje osobi aktivno sudjelovanje u svakodnevnim aktivnostima, rješavanje zadataka i komunikaciju s okolinom, ona nema priliku za adekvatni razvoj i učenje. Rješenja koja nudi asistivna tehnologija mogu uvelike pomoći osobama s invaliditetom u prevladavanju funkcionalnih ograničenja i sudjelovanju u svakodnevnom životu. Asisitivna tehnologija označava svaki proizvod posebno proizveden za sprječavanje, kompenzaciju, olakšavanje ili neutraliziranje oštećenja, aktivnosti i ograničenja. Šire gledano, asistivna tehnologija odnosi se i na usluge koje se provode kada se uređaj koristi (individualna procjena, obuka i praćenje). Individualna procjena za preporuku odgovarajućih asistivnih tehnoloških rješenja provodi se kao dio programa vezanih za zdravstvene, obrazovne ili socijalne potrebe te zahtijeva interdisciplinarni pristup i suradnju stručnjaka različitih profila. Kako bi asistivno tehnološko rješenje bilo što bolje i prilagođenije osobi s invaliditetom, stručnjacima koji sudjeluju u procjeni potrebni su modeli procjene i instrumenti. Ustanove gdje se procjena provodi, stručnjaci koji sudjeluju u procesu procjene i metodologija uvelike se razlikuju od zemlje do zemlje, s obzirom na kulturu, zakonodavstvo, socio-ekonomski kontekst, organizaciju svakog pojedinog sustava (zdravstvenog, socijalnog, odgojno-obrazovnog…). Iako se asistivna tehnologija smatra ključem uspješne integracije osoba s invaliditetom u društvenu zajednicu te budućnošću edukacijsko rehabilitacijske struke, njena primjena u Republici Hrvatskoj je još u začetcima. U radu su prikazani neki modeli i instrumenti procjene za preporuku odgovarajućih pomagala osobama s invaliditetom. Također, razrađen je teoretski model procjene za preporuku asistivnih tehnologija u Hrvatskoj te istaknuta važnost timskog rada s posebnim naglaskom na ulozi edukacijskog rehabilitatora u timu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)