Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 719075

„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela


Zeman, Zdenko; Geiger Zeman Marija
„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta / Zagorac, Ivana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2014. str. 155-167


CROSBI ID: 719075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela
(“Get into shape at full speed” – beauty mythology, commercialisation and body discipline)

Autori
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta

Urednik/ci
Zagorac, Ivana

Izdavač
Hrvatsko filozofsko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2014

Raspon stranica
155-167

ISBN
978-953-164-166-1

Ključne riječi
tijelo, muški studiji, disciplina, muževnost, konzumerizam
(body, men studies, discipline, masculinity, consumerism)

Sažetak
U skladu s predviđanjima Naomi Wolf, inicijacija u mitologiju ljepote i vječne mladosti posljednjih desetljeća više nije rezervirana samo za žene. Uz feminizam, svjetske ratove, promjene u svijetu rada, afirmaciju gay pokreta, snažan utjecaj na krizu hegemonijskog maskuliniteta i općenito na promjene u konstruiranju muževnosti imaju nastanak i uspon konzumerističkog društva. Konzumerizam je komodificirao muževnost. Krajem 1980-ih muškarci postaju komercijalna meta, pri čemu je dovedena u pitanje patrijarhalna dualistička matrica koja razlikuje „maskuline” i „feminine” kulturne prakse, odnosno proizvodnju tretira kao mušku, a potrošnju kao žensku aktivnost. Konzumeristička kultura (uspješno i profitabilno) manipulira slikama „discipliniranih tijela“, koja su „savršeno“ oblikovana podvrgavanjem permanentnim režimima vježbe, reducirane prehrane, medikalizacije, estetskih intervencija i, općenito, naglašene brige za (vlastito) tijelo. U radu se recentne predodžbe muževnosti ilustriraju predodžbama muževnosti prezentiranim u globalno poznatom i popularnom magazinu za muškarce Men´s Health.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija

Napomena
Tekst je ranije objavljen u znanstvenom časopisu Metodički ogledi, 19 (2012), 1, 59-75.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdenko Zeman (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zeman, Zdenko; Geiger Zeman Marija
„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta / Zagorac, Ivana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2014. str. 155-167
Zeman, Z. & Geiger Zeman Marija (2014) „Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela. U: Zagorac, I. (ur.) O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta. Zagreb, Hrvatsko filozofsko društvo, str. 155-167.
@inbook{inbook, author = {Zeman, Zdenko}, editor = {Zagorac, I.}, year = {2014}, pages = {155-167}, keywords = {tijelo, mu\v{s}ki studiji, disciplina, mu\v{z}evnost, konzumerizam}, isbn = {978-953-164-166-1}, title = {„Br\v{z}e bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela}, keyword = {tijelo, mu\v{s}ki studiji, disciplina, mu\v{z}evnost, konzumerizam}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Zeman, Zdenko}, editor = {Zagorac, I.}, year = {2014}, pages = {155-167}, keywords = {body, men studies, discipline, masculinity, consumerism}, isbn = {978-953-164-166-1}, title = {“Get into shape at full speed” – beauty mythology, commercialisation and body discipline}, keyword = {body, men studies, discipline, masculinity, consumerism}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font