Pregled bibliografske jedinice broj: 719075
„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela
„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta / Zagorac, Ivana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2014. str. 155-167
CROSBI ID: 719075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela
(“Get into shape at full speed” – beauty mythology, commercialisation and body discipline)
Autori
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta
Urednik/ci
Zagorac, Ivana
Izdavač
Hrvatsko filozofsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
155-167
ISBN
978-953-164-166-1
Ključne riječi
tijelo, muški studiji, disciplina, muževnost, konzumerizam
(body, men studies, discipline, masculinity, consumerism)
Sažetak
U skladu s predviđanjima Naomi Wolf, inicijacija u mitologiju ljepote i vječne mladosti posljednjih desetljeća više nije rezervirana samo za žene. Uz feminizam, svjetske ratove, promjene u svijetu rada, afirmaciju gay pokreta, snažan utjecaj na krizu hegemonijskog maskuliniteta i općenito na promjene u konstruiranju muževnosti imaju nastanak i uspon konzumerističkog društva. Konzumerizam je komodificirao muževnost. Krajem 1980-ih muškarci postaju komercijalna meta, pri čemu je dovedena u pitanje patrijarhalna dualistička matrica koja razlikuje „maskuline” i „feminine” kulturne prakse, odnosno proizvodnju tretira kao mušku, a potrošnju kao žensku aktivnost. Konzumeristička kultura (uspješno i profitabilno) manipulira slikama „discipliniranih tijela“, koja su „savršeno“ oblikovana podvrgavanjem permanentnim režimima vježbe, reducirane prehrane, medikalizacije, estetskih intervencija i, općenito, naglašene brige za (vlastito) tijelo. U radu se recentne predodžbe muževnosti ilustriraju predodžbama muževnosti prezentiranim u globalno poznatom i popularnom magazinu za muškarce Men´s Health.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Tekst je ranije objavljen u znanstvenom časopisu Metodički ogledi, 19 (2012), 1, 59-75.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Zdenko Zeman
(autor)