Pregled bibliografske jedinice broj: 718881
Utjecaj životnog stila i znanja o prehrani na kupovno ponašanje potrošača tradicijskih prehrambenih proizvoda
Utjecaj životnog stila i znanja o prehrani na kupovno ponašanje potrošača tradicijskih prehrambenih proizvoda, 2014., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 718881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj životnog stila i znanja o prehrani na kupovno ponašanje potrošača tradicijskih prehrambenih proizvoda
(The impact of consumer lifestyle and knowledge about nutrition on consumer behaviour of traditional food products.)
Autori
Maja Kapetan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.06
Godina
2014
Stranica
42
Mentor
Cerjak, Marija
Neposredni voditelj
Mesić, Željka
Ključne riječi
tradicijski poljoprivredno prehrambeni proizvodi; anketa; životni stil; znanje o prehrani
(traditional agricultural and food products; survey; lifestyle; knowledge about nutrition)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati utjecaj životnog stila i znanja o prehrani na ponašanje potrošača u kupnji i potrošnji tradicijskih prehrambenih proizvoda (TPP). Anketno istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku od 204 potrošača tradicijskih sireva i mesnih prerađevina. Istraživanjem je utvrđeno da najviše ispitanika TPP kupuje 1-2 puta mjesečno u supermarketima. Od tradicijskih sireva ispitanici najčešće kupuju kravlji sir, a manje ovčji i kozji, dok od mesnih prerađevina najčešće kupuju kobasice, špek i pršut. Svježi sir se najčešće konzumira nekoliko puta mjesečno dok se polutvrdi i tvrdi sirevi te mesne prerađevine konzumiraju učestalije (više puta tjedno). Pomoću klaster analize utvrđeno je da postoje razlike među potrošačima TPP s obzirom na njihov životni stil. U drugom segmentu (n=134) je više mlađih potrošača višeg stupnja obrazovanja u odnosu na prvi segment (n=63, p<0, 05). U drugom segmentu nalaze se potrošači koji se prije kupnje više informiraju o TPP te isto tako izdvajaju veći udio mjesečnih izdataka za hranu za TPP u odnosu na prvi segment (p<0, 05). Rezultati istraživanja su pokazali da više od polovice ispitanika (72, 5%) ima visok stupanj znanja o prehrani pri čemu viši stupanj znanja imaju ispitanici s višim stupnjem obrazovanja koji su odrasli u gradu. Rezultati ovog istraživanja mogu se koristiti za planiranje daljnjih marketinških aktivnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb