Pregled bibliografske jedinice broj: 718711
Digitalno podijeljeni mladi: nejednakost, podjela i rizici
Digitalno podijeljeni mladi: nejednakost, podjela i rizici // Medijska pismenost u digitalno doba: Kulturna, ekonomska i politička perspektiva / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 93-94 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 718711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalno podijeljeni mladi: nejednakost, podjela i rizici
(Digitally divided youth: Inequality, divide and risks)
Autori
Potočnik, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Medijska pismenost u digitalno doba: Kulturna, ekonomska i politička perspektiva
/ Zgrabljić Rotar, Nada - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 93-94
ISBN
978-953-7823-37-5
Skup
Medijska pismenost u digitalno doba: Kulturna, ekonomska i politička perspektiva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Mladi; Hrvatska; informacijska i komunikacijska tehnologija; medijska pismenost; digitalni jaz
(Youth; Croatia; information and communication technology; media literacy;)
Sažetak
Digitalno podijeljeni mladi: Nejednakost, podjela i rizici <br> <br> U suvremenom društvu sintagme „digitalni jaz“ i „medijska pismenost“ često se koriste simplificirano, zanemarujući kompleksnost digitalne podjele obzirom na društvenu, kulturnu i ekonomsku diferencijaciju. Ne manje važno, zanemaruje se i dobna digitalna podjela koja se nerijetko svodi na „digitalne urođenike“ i „ostale“, čime se iz vida gube mnogi elementi bitni za medijsko opismenjivanje i smanjivanje digitalne podjele mlade generacije. Slijedom ovoga, u prvom dijelu članka, uz razmatranje teorijskog okvira i dosadašnjih uvida u području digitalne podjele i medijske pismenosti autorica oslikava kontekst u kojem se današnje mlade generacije u Hrvatskoj medijski i digitalno opismenjuju. Temelj u ovoj analizi predstavljaju podaci popisa stanovništva provedenog u Hrvatskoj 2011. o rasprostranjenosti upotrebe računala i Interneta obzirom na dob, regionalnu pripadnost, obrazovni status i dohodak po glavi stanovnika, a koji ukazuju na duboke podjele i nejednake šanse mladih za medijsko i digitalno opismenjivanje. U drugom će dijelu rada biti predstavljeni originalni rezultati istraživanja provedenog u sklopu projekta Škole 2.0 kojim su uz koordinaciju Hrvatske akademske i istraživačke mreže u 25 hrvatskih osnovnih škola uvedene nove tehnologije i širokopojasni Internet. U cilju ispitivanja stupnja prihvaćenja i korištenja novih tehnologija i sadržaja provedeno je istraživanje polustrukturiranim upitnikom te fokus grupama na uzorcima učenika podijeljenima u 4 starosne skupine, uzorku nastavnika razredne i predmetne nastave te ravnateljima škola uključenih u projekt. Podaci u okviru projekta Škole 2.0 zaokružuju sliku digitalne podjele Hrvatske, a podaci istraživanja Hrvatski studenti u europskom kontekstu iz 2010. daju naznake trendova nastavka digitalne podjele. U zaključku radu navode se preporuke u cilju povećanja medijske pismenosti i smanjenja nekritičkog korištenja novih medija od strane mlađe generacije, te time i izbjegavanja rizika koje nosi kontinuirani porast upotrebe novih medija od strane novih generacija. <br> <br> Digitally divided youth: Inequality, divide and risks <br> <br> In contemporary society phrases "digital divide" and "media literacy" are often used in a simplified way, ignoring the complexity of the digital divide by social, cultural and economic differences. Not less important, the age is also being ignored and reduced to the "digital natives" and "others", while losing a perspective on many elements essential for media literacy and reducing of the digital divide among young generation. Following this, in the first part of this article, along with theoretical considerations and the current insights in the field of digital divide and media literacy, the author illustrates the context in which today's young generation in Croatia is becoming digitally literate. The basis of this analysis represent the Croatian 2011 census data on the prevalence of computer and the Internet usage by age, regional affiliation, educational status, and income per capita, which show the deep divisions and unequal opportunities for youth media and digital literacy. In the second part of the paper the results of original research conducted as a part of the School 2.0 project will be presented. This project, coordinated by the Croatian Academic and Research Network, enabled introducing of new technologies and broadband Internet in 25 Croatian elementary schools. The research that examined the degree of acceptance and usage of new technologies and digital content was conducted by semi-structured questionnaires and focus groups on the samples of pupils (divided into four age groups), classroom teachers, subject teachers and school principals involved in the project. The data in the framework of the School 2.0 completed a picture of the Croatian digital divide, while survey Croatian students in the European context (2010.) gives an indication of continuation of trends in digital divide. The concluding part the paper lists the recommendations for increasing the media literacy and reducing the uncritical usage of new media by the younger generation, which would support avoiding the risks that arise from continuous increase in the usage of new media by new generations.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb