Pregled bibliografske jedinice broj: 718294
OBAVEZA INFORMIRANJA I SAVJETOVANJA POTROŠAČA USLUGA OSIGURANJA U EUROPSKOM PRAVU
OBAVEZA INFORMIRANJA I SAVJETOVANJA POTROŠAČA USLUGA OSIGURANJA U EUROPSKOM PRAVU // XV. međunarodno savjetovanje «Moderno pravo osiguranja: tekuća pitanja i trendovi» / Slobodan Jovanović, Pierpaolo Marano, Nebojša Žarković (ur.).
Beograd: Udruženje za pravo osiguranje Srbije, 2014. str. 83-98 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 718294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OBAVEZA INFORMIRANJA I SAVJETOVANJA POTROŠAČA USLUGA OSIGURANJA U EUROPSKOM PRAVU
(DUTY TO INFORM AND COUNSEL INSURANCE SERVICE CONSUMERS IN EUROPEAN LAW)
Autori
Belanić, Loris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XV. međunarodno savjetovanje «Moderno pravo osiguranja: tekuća pitanja i trendovi»
/ Slobodan Jovanović, Pierpaolo Marano, Nebojša Žarković - Beograd : Udruženje za pravo osiguranje Srbije, 2014, 83-98
ISBN
978-86-903105-7-9
Skup
XV. međunarodno savjetovanje «Moderno pravo osiguranja: tekuća pitanja i trendovi»
Mjesto i datum
Palić, Srbija, 11.04.2014. - 13.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ugovor o osiguranju; potrošač; obveza informiranja; obveza savjetovanja; Europska unija
(insurance contract; consumer; duty to inform; duty to counsel; the European Union.)
Sažetak
Informiranje i savjetovanje su temeljni mehanizmi zaštite potrošača općenito pa tako i potrošača usluge osiguranja. U europskom pravu obveza informiranja potrošača usluga osiguranja vrlo je zastupljena u direktivama iz područja osiguranja (uključivši i posredovanje u osiguranju) kao i direktivama iz područja financijskih usluga i elektroničke trgovine. U radu se daje pregled informacija koje je osiguratelj dužan dostaviti / priopćiti potrošaču usluga osiguranja i to prije sklapanja kao i za vrijeme trajanja ugovora o osiguranju. Istodobno se naglašava kako samo priopćavanje velike količine različitih informacija nije dostatno za cjeloviti pristup zaštiti interesa potrošača već je nužno da se njega i savjetuje o pojedinim „proizvodima osiguranja.” Jedino pružanjem stručnih savjeta potrošač će biti u mogućnosti donijeti informiranu odluku o sklapanju ugovora o osiguranju koji će najviše odgovarati njegovim potrebama i interesima. Stoga se u radu daje prikaz i odredbi sekundarnog prava ali i nacionalnih prava pojedinih država članica koje uređuju obvezu savjetovanja potrošača usluge osiguranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
115-1151212-2498 - Zaštita korisnika na hrvatskom i europskom tržištu financijskih usluga (Čulinović-Herc, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka
Profili:
Loris Belanić
(autor)