Pregled bibliografske jedinice broj: 717726
Marketing unapređenja štednje - čimbenik razvoja hrvatskog gospodarstva
Marketing unapređenja štednje - čimbenik razvoja hrvatskog gospodarstva // Zbornik radova XVII. kongresa CROMAR-a Hrvatske / Proceedings of Work for the 17th Congress of CROMAR Croatia / Rocco, Fedor ; Borš, Vanja (ur.).
Zagreb : Pula: CROMA & CEMA, 2001. str. 319-327 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 717726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing unapređenja štednje - čimbenik razvoja hrvatskog gospodarstva
(Savings Marketing as One of the Most Important Factors Needed for the Development of the Croatian Economy)
Autori
Najdanović, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova XVII. kongresa CROMAR-a Hrvatske / Proceedings of Work for the 17th Congress of CROMAR Croatia
/ Rocco, Fedor ; Borš, Vanja - Zagreb : Pula : CROMA & CEMA, 2001, 319-327
ISBN
953-98717-0-0
Skup
XVII. kongres CROMAR-a Hrvatske / 17th Congress of CROMAR Croatia
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 15.11.2001. - 16.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
štednja; banka; marketing; razvoj hrvatskog gospodarstva
(bank; savings; marketing; development of Croatian economy)
Sažetak
Banke u Hrvatskoj kao osnovni pokretači gospodarstva svojim neaktivnim funkcijama i strategijama marketinga neaktivno utječu na njegov rast, te su im u budućnosti neophodne strateške promjene. Naročito u području poticanja stanovništva na štednju marketing je u potpunosti neiskorišten u hrvatskim bankama. Ova konstatacija prvenstveno proizlazi iz nekoliko istraživanja koncepcija marketinga u hrvatskim bankama, te istraživanju sklonosti stanovništva štednji i čimbenika pri izboru banke koji su bili glavnim pokazateljima nepovjerenja u bankarski sustav i nerazvijenost marketinških organizacijskih jedinica u hrvatskim bankama, izuzev nekoliko većih banaka. Pridodamo li ovome istraživanja HNB-a i Središnje banke Austrije koja procjenjuju da u "čarapama" hrvatskih građana "leži" približno jednak iznos deviza kao u cjelokupnom hrvatskom bankarskom sustavu, dobivamo fascinantan podatak o velikom potencijalu štednje u Hrvata, koji bi banke trebale iskoristiti uz pravilnu primjenu i tretman marketinga unutar svojih poslovnih koncepcija. Usporedba bruto domaćeg proizvoda i štednje po glavi stanovnika, te odnosa potršačkih cijena u Hrvatskoj s ostalim tranzicijskim zemljama potvrđuje konstataciju da aktivnijom marketinškom straegijom možemo uvelike povećati štednju u bankama i tako priskrbiti neophodan pokretač hrvatskom gospodarstvu. U radu bih se dakle bazirao na rezultatima provedenog istraživanja na uzorku 189 ispitanika zastupljenih proporcionalno veličini regija Hrvatske te bih naglasio važnost marketinga i potrebu za njegovom pravilnom primjenom i većom marketinškom usmjerenošću hrvatskih banaka u aktivnostima poticanja stanovništva na štednju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija