Pregled bibliografske jedinice broj: 716981
Roditelji i djeca u igri
Roditelji i djeca u igri // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 1-2; 107-117 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znastveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 716981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditelji i djeca u igri
(Parents and Children's Playtime)
Autori
Nenadić-Bilan, Diana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 1-2;
107-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znastveni rad, znanstveni
Ključne riječi
igra; roditelji; djeca predškolske dobi; zajedničko vrijeme za igru
(play; parents; preschool children; playtime together)
Sažetak
Polazeći od dimenzija obiteljskih odnosa, provedeno je istraživanje s ciljem ispitivanja dimenzije provođenja zajedničkog vremena za igru roditelja i djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 350 roditelja djece od treće do šeste godine života. U uzorak su uključeni roditelji djece koja pohađaju predškolske ustanove u tri županije (Zadarska, Šibensko-kninska i Splitsko-dalmatinska). Pomoću adaptirane Beavers skale obiteljskog sustava ispitane su neke dimenzije odnosa u obitelji s posebnom pozornošću prema dimenziji svakodnevnog zajedničkog vremena za igru. Navedena dimenzija je ispitana na skali od četiri stupnja (uopće ne, uglavnom ne, uglavnom da, u potpunosti da), a rezultati istraživanja pokazuju da samo 22, 6 % roditelja djece predškolske dobi imaju svakodnevno u potpunosti vremena za zajedničku igru sa svojom djecom. Ispitujući povezanost između navedene dimenzije obiteljskih odnosa i nekih socio-demografskih varijabli roditelja, uočena je moguća povezanost zajednički provedenog vremena u igri s materijalnim i stambenim statusom roditelja. Naime, rezultati sugeriraju kako ispitanici boljeg materijalnog statusa provode više zajedničkog vremena u igri s djecom (χ2=43, 157 ; C=0, 33 ; P=, 000).Međutim, analiza varijance nije potvrdila statističku značajnost povezanosti (F=2, 736 ; P>0, 05). Obrada rezultata ukazuje također na moguću povezanost stambenog statusa i raspoloživog vremena za zajedničku igru roditelja i djece (χ2=29, 606 ; C=0, 28 ; P=, 001), ali analiza varijance ne potvrđuje statističku značajnost (F=2, 654 ; P>0, 05).Nisu uočene povezanosti između svakodnevnog zajedničkog vremena za igru i ostalih socio-demografskih varijabli ( obrazovni status roditelja, spol roditelja, broj djece u obitelji i broj članova obitelji).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Diana Nenadić-Bilan
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics Abstracts