Pregled bibliografske jedinice broj: 716979
Kreativnost u Reggio pedagogiji
Kreativnost u Reggio pedagogiji // Dijete i estetski izričaji / Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 27-35
CROSBI ID: 716979 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost u Reggio pedagogiji
(Creativity in Reggio pedagogy)
Autori
Nenadić-Bilan, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Dijete i estetski izričaji
Urednik/ci
Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2014
Raspon stranica
27-35
ISBN
978-953-331-050-3
Ključne riječi
Reggiovska pedagogija, estetika, emocija, kretivno uređenje prostora, poticanje radoznalosti i autonomije
(Reggio pedagogy, aesthetics, emotion, creative organisation, motivation of curiosity and autonomy)
Sažetak
Tijekom posljednjih četrdeset godina Reggio pedagogija je s pravom priskrbila atribute afirmativne i inventivne pedagogije. U Reggio pedagogiji polazi se od temeljnog stajališta da je predškolsko dijete aktivno, kreativno i kompetentno biće koje govori stotinu jezika, odnosno koje koristi brojne načine izražavanja svojih osjećaja, misli i ideja. U svakodnevnoj realizaciji odgojno-obrazovne djelatnosti iskazuje se otvorenost prema djetetu i njegovim interesima i prijedlozima, spremnost za iznenađenja i rizike te potraga za radovanjem u neočekivanom. Prihvaćajući estetiku kao važnu dimenziju života, te nastojeći izbjeći fragmentarni i redukcionistički pogled na procese odgoja i učenja predškolske djece, Reggio pedagozi objedinjuju racionalnost, imaginaciju, emociju i estetiku. U Reggio pedagoškoj koncepciji posebice se ističe važnost uređenja prostora, počevši od njegovog arhitektonskog rješenja do odabira boja i osvjetljenja. Prostor je organiziran tako da omogućuje djetetu slobodno izražavanje svojih kreativnih potencijala, radoznalosti, autonomije i komunikacije s drugima. Kreativna rješenja prostora očituju se u potpunoj povezanosti svih prostorija (nema hodnika), postojanju središnjeg trga za zajedničke šetnje i sastanke te uređenju atelijera. Zajedno s djecom i odgojiteljem u atelijeru rade atelijeristi, kao njihovi ključni partneri, a imaju zadaću stimulirati uporabu poetskih jezika, posebice vizualnog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Diana Nenadić-Bilan
(autor)