Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 716979

Kreativnost u Reggio pedagogiji


Nenadić-Bilan, Diana
Kreativnost u Reggio pedagogiji // Dijete i estetski izričaji / Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 27-35


CROSBI ID: 716979 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativnost u Reggio pedagogiji
(Creativity in Reggio pedagogy)

Autori
Nenadić-Bilan, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Dijete i estetski izričaji

Urednik/ci
Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2014

Raspon stranica
27-35

ISBN
978-953-331-050-3

Ključne riječi
Reggiovska pedagogija, estetika, emocija, kretivno uređenje prostora, poticanje radoznalosti i autonomije
(Reggio pedagogy, aesthetics, emotion, creative organisation, motivation of curiosity and autonomy)

Sažetak
Tijekom posljednjih četrdeset godina Reggio pedagogija je s pravom priskrbila atribute afirmativne i inventivne pedagogije. U Reggio pedagogiji polazi se od temeljnog stajališta da je predškolsko dijete aktivno, kreativno i kompetentno biće koje govori stotinu jezika, odnosno koje koristi brojne načine izražavanja svojih osjećaja, misli i ideja. U svakodnevnoj realizaciji odgojno-obrazovne djelatnosti iskazuje se otvorenost prema djetetu i njegovim interesima i prijedlozima, spremnost za iznenađenja i rizike te potraga za radovanjem u neočekivanom. Prihvaćajući estetiku kao važnu dimenziju života, te nastojeći izbjeći fragmentarni i redukcionistički pogled na procese odgoja i učenja predškolske djece, Reggio pedagozi objedinjuju racionalnost, imaginaciju, emociju i estetiku. U Reggio pedagoškoj koncepciji posebice se ističe važnost uređenja prostora, počevši od njegovog arhitektonskog rješenja do odabira boja i osvjetljenja. Prostor je organiziran tako da omogućuje djetetu slobodno izražavanje svojih kreativnih potencijala, radoznalosti, autonomije i komunikacije s drugima. Kreativna rješenja prostora očituju se u potpunoj povezanosti svih prostorija (nema hodnika), postojanju središnjeg trga za zajedničke šetnje i sastanke te uređenju atelijera. Zajedno s djecom i odgojiteljem u atelijeru rade atelijeristi, kao njihovi ključni partneri, a imaju zadaću stimulirati uporabu poetskih jezika, posebice vizualnog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Diana Nenadić-Bilan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nenadić-Bilan, Diana
Kreativnost u Reggio pedagogiji // Dijete i estetski izričaji / Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 27-35
Nenadić-Bilan, D. (2014) Kreativnost u Reggio pedagogiji. U: Bacalja, R. & Ivon, K. (ur.) Dijete i estetski izričaji. Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 27-35.
@inbook{inbook, author = {Nenadi\'{c}-Bilan, Diana}, year = {2014}, pages = {27-35}, keywords = {Reggiovska pedagogija, estetika, emocija, kretivno ure\djenje prostora, poticanje radoznalosti i autonomije}, isbn = {978-953-331-050-3}, title = {Kreativnost u Reggio pedagogiji}, keyword = {Reggiovska pedagogija, estetika, emocija, kretivno ure\djenje prostora, poticanje radoznalosti i autonomije}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {Nenadi\'{c}-Bilan, Diana}, year = {2014}, pages = {27-35}, keywords = {Reggio pedagogy, aesthetics, emotion, creative organisation, motivation of curiosity and autonomy}, isbn = {978-953-331-050-3}, title = {Creativity in Reggio pedagogy}, keyword = {Reggio pedagogy, aesthetics, emotion, creative organisation, motivation of curiosity and autonomy}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font