Pregled bibliografske jedinice broj: 716860
Samovrednovanje srednjih škola - pogled na kvalitetu obrazovanja iznutra
Samovrednovanje srednjih škola - pogled na kvalitetu obrazovanja iznutra / Jasmina, Muraja ; Vranković, Biljana (ur.). Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2014 (monografija)
CROSBI ID: 716860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samovrednovanje srednjih škola - pogled na kvalitetu obrazovanja iznutra
(Highschool Selfevaluation - Quality of Education the View from Inside)
Urednik/ci
Jasmina, Muraja ; Vranković, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, strucna
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2014
Stranica
232
ISBN
978-953-7556-43-3
Ključne riječi
samovrednovanje; srednje škole; kvaliteta obrazovanja; unaprjeđenje rada škola; suradnici mreže
(selfevaluation; high school; quality assurance; school improvement; critical friends)
Sažetak
Monografija se sastoji od četiriju dijelova. Prvi i drugi dio opisuju projekt i prikazuju rezultate analiza izvještaja o samovrednovanju od srednjih škola Republike Hrvatske koje su sudjelovale u projektu Samovrednovanje srednjih škola. U trećemu su dijelu predstavljene škole, a u četvrtome suradnici mreže podrške samovrednovanju škola. Projekt samovrednovanje srednjih škola – od ideje do realizacije prvi je dio knjige u kojemu je detaljno opisan projekt Samovrednovanje srednjih škola od 2006. do 2013. godine i sastoji se od triju poglavlja: O projektu Samovrednovanje srednjih škola, Prioritetna područja unapređenja rada škola i Prikaz odabranih prioritetnih područja unapređenja rada škola. U tim se poglavljima opisuju razvoj projekta od 2007./2008. školske godine do 2012./2013. školske godine, tijek provedbenih aktivnosti u procesu samovrednovanja u jednoj školskoj godini i rezultati analiza odabranih tematskih dijelova iz samoevaluacijskih izvješća. Projekt je ostvaren suradnjom Centra, školskih timova za kvalitetu i suradnika mreže podrške samovrednovanju škola. Zatim su predstavljena prioritetna područja unapređenja koja su u nekoliko godina rada proizišla iz prakse škola, a analizirana su i definirana u Centru te predložena svim zainteresiranim skupinama. Iz odabranih područja iz samoevaluacijskih izvješća škola kao što su kvaliteta nastave, uvjeti rada, suradnja s vanjskim partnerima (dionicima) i razvoj škole prikazane su detaljnije analize. U drugome dijelu Nositelji samovrednovanja i vanjski suradnici škola projekta samovrednovanje srednjih škola predstavljeni su nositelji i vanjski suradnici samovrednovanja škola. Taj dio se sastoji od triju poglavlja: Školski timovi za kvalitetu, Suradnici mreže podrške samovrednovanju škola i Suradnja školskih timova za kvalitetu i suradnika mreže podrške samovrednovanju škola. U tim su poglavljima opisani zadatci, uloga i edukacija školskih timova za kvalitetu koji su glavni nositelji samovrednovanja škola te zadatci i uloga suradnika mreže koji su vanjski suradnici škola u procesu samovrednovanja. Također je prikazana suradnja između školskih timova za kvalitetu i suradnika mreže te njihova mišljenja o ostvarenim sastancima i o projektu i korisnosti sudjelovanja u njemu. Opisana je uloga i zadatci školskih timova za kvalitetu te njihova edukacija u procesu samovrednovanja škola. Predstavljeni su i suradnici mreže podrške samovrednovanju škola, njihova uloga, zadaće i temeljita edukacija koju provodi Centar u suradnji s vanjskim suradnicima. U ovome dijelu prikazani su rezultati proizišli iz analiza izvješća suradnika mreže , primjeri i iskustva u radu sa školama. U trećemu dijelu Škole u projektu samovrednovanje srednjih škola predstavljene su škole koje su surađivale s Centrom na projektu Samovrednovanje srednjih škola od 2006. do 2012. godine. Prikazan je broj i prostorni raspored škola, iskustva ravnatelja pojedinih škola i karakteristike škola u projektu. Iako je većina srednjih škola prvo dostavila izvješće o samovrednovanju, neke su zahtijevale daljnje smjernice od Centra i suradnika mreže podrške samovrednovanju škola. Navedena suradnja i uključenost u projekt trajala je, ovisno o interesu i mogućnostima škola, jednu ili više godina. Suradnici mreže podrške samovrednovanju škola je četvrti dio u kojemu su navedeni i opisani svi suradnici mreže koji su tri do pet godina surađivali s Centrom u projektu Samovrednovanje srednjih škola. Njihovi kratki životopisi i osvrti na proces samovrednovanja predstavljeni su u cijelosti kako bi svi čitatelji upoznali stručnjake koji su, uključivši se u projekt Samovrednovanje srednjih škola i u proces samovrednovanja škola, svojim znanjem, vještinama i iskustvom pomogli brojnim školama Republike Hrvatske u promišljanjima o kvaliteti i unaprjeđenju njihova rada. Ostali dijelovi knjige uključuju Rezultate i preporuke, Zaključak, Popis predložene literature te Priloge. Monografija ima ukupno 232 stranice, 7 tablica, 27 slika i 4 priloga. Proces samovrednovanja omogućuje školi i svim njezinim dionicima uvid u to koje su jake, a koje slabe strane ustanove te omogućuje školama kontinuirani rad na poboljšanju i razvoju. Škola tako postaje transparentnija u radu i prema osnivaču i prema njezinim učenicima. Iskustva stečena provedbom projekta Samovrednovanje srednjih škola od 2006. do 2013. godine pridonose razvoju metodologije sustavnoga vanjskog vrednovanja škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Demografija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb