Pregled bibliografske jedinice broj: 716800
Nastavne metode i postignuća učenika osmih razreda iz geografije u zadacima uz grafičke priloge
Nastavne metode i postignuća učenika osmih razreda iz geografije u zadacima uz grafičke priloge // Acta geographica Croatica, 39 (2014), 77-98 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 716800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavne metode i postignuća učenika osmih razreda iz geografije u zadacima uz grafičke priloge
(TEACHING METHODS AND EIGHTH GRADE PUPIL ACHIEVEMENT IN GEOGRAPHY IN ITEMS WITH GRAPHIC SUPPLEMENTS)
Autori
Vranković, Biljana
Izvornik
Acta geographica Croatica (1330-0466) 39
(2014);
77-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vanjsko vrednovanje; postignuća učenika; nastavne metode; grafičke metode; metoda demonstracije
(external evaluation; pupil achievement; teaching methods; graphic methods; demonstration method)
Sažetak
U radu se analiziraju stavovi učitelja geografije o učestalosti primjene pojedinih nastavnih metoda u poučavanju geografije s naglaskom na primjenu grafičkih metoda i metodu demonstracije te postignuća učenika osmih razreda Republike Hrvatske na ispitu vanjskog vrednovanja u zadacima uz grafičke priloge. Komparirane su ispitne čestice koje su učenici rješavali uz grafičke priloge i ispitne čestice bez grafičkih priloga. Prosječna riješenost ispitnih čestica koje su učenici rješavali uz grafičke priloge je za oko 10 postotnih poena niža u odnosu na prosječnu riješenost ostalih ispitnih čestica na ispitu vanjskog vrednovanja provedenome među učenicima osmog razreda u šk. god. 2007./2008. na uzorku od 21485 učenika. Cilj rada je osvijestiti važnost primjene grafičkih metoda i metode demonstracije u nastavi geografije te analizom pogrešaka kod ispitnih čestica koje su učenici rješavali uz grafičke priloge predložiti smjernice za poboljšanje rezultata učenja. Učitelji geografije za efikasnije poučavanje nastavnih sadržaja iz geografije, uz učenje pomoću računala, najveću važnost pridaju primjeni metode demonstracije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geologija, Pedagogija, Demografija
Napomena
Rad je nagrađen kao najbolje prezentirani rad (Best paper award), ECNSI 2009, Zadar
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Nacionalni centar
Profili:
Biljana Vranković
(autor)