Pregled bibliografske jedinice broj: 716686
Osnovno i srednje školstvo u Dalmaciji za francuske uprave (1806. -1813.) i uloga Vincenza Dandola
Osnovno i srednje školstvo u Dalmaciji za francuske uprave (1806. -1813.) i uloga Vincenza Dandola // Hrvati i Ilirske pokrajine / Šanjek, Franjo (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2010. str. 535-544
CROSBI ID: 716686 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovno i srednje školstvo u Dalmaciji za francuske uprave (1806. -1813.) i uloga Vincenza Dandola
(Primary and secondary education in Dalmatia during the French government (1806 -1813) And the role of Vincenzo Dandolo)
Autori
Bralić, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvati i Ilirske pokrajine
Urednik/ci
Šanjek, Franjo
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
535-544
ISBN
978-953-154-935-6
Ključne riječi
Vincenzo Dandolo, francuska uprava, Povijest školstva, Osnovne škole, Srednje škole
(Vincenzo Dandolo, the French government, history of education, primary schools, secondary schools)
Sažetak
Dolaskom novih francuskih vlasti i civilnog upravitelja generalnog providura Vincenza Dandola u Dalmaciju 1806. godine pokušalo se modernizirati i unaprijediti osnovno i srednje školstvo. Dandolo je pokrenuo osnivanje novih muških i prvi put ženskih pučkih škola otvaranje novih srednjih škola. Pri tome je uspio osigurati veća sredstva za školstvo u pokrajinskom proračunu čiji je udio porastao od 2% 1806. na gotovo 6% 1808. godine. Dandolo je smatrao da je preduvjet dalmatinske modernizacije talijanizacija pokrajine, pa je u tom smjeru školstvo trebalo odigrati svoju ulogu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest