Pregled bibliografske jedinice broj: 716572
Koncepcija narječnih čitanaka
Koncepcija narječnih čitanaka // Šesti Hrvatski slavistički kongres. Knjiga sažetaka / Botica, Stipe (ur.).
Vinkovci : Vukovar : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 184-184 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 716572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncepcija narječnih čitanaka
(Rough copy dialectal reader)
Autori
Nemeth-Jajić, Jadranka ; Turza-Bogdan, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Šesti Hrvatski slavistički kongres. Knjiga sažetaka
/ Botica, Stipe - Vinkovci : Vukovar : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 184-184
ISBN
978-953-296-090-7
Skup
Šesti Hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska; Vinkovci, Hrvatska, 10.09.2014. - 13.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski jezik; koncepcija narječnih čitanaka
(Croatian language; the conception of the dialectal reader)
Sažetak
Potreba za narječnim čitankama proizlazi s jedne strane iz tronarječnosti kao bitnog obilježja identiteta hrvatskoga jezika i komunikacijske prakse njegovih govornika, a s druge strane iz činjenice da hrvatska narječja i dijalekti nisu dostatno, a često ni odgovarajuće zastupljeni u jezičnoj izobrazbi mladih naraštaja. Budući da u nas takvih čitanaka još nema, u ovome radu izlaže se koncepcija koja bi mogla poslužiti kao temeljna orijentacija za izradu narječne - čakavske, kajkavske ili štokavske čitanke. Takva bi čitanka, uzimajući u obzir jezične i nejezične razloge koji govore u prilog uključivanju zavičajnoga govora u nastavu već na početku školovanja, ponajprije bila namijenjena učenicima mlađe školske dobi. Koncepcija koju predlažemo zasniva se na komunikacijsko- funkcionalnome, integracijsko-korelacijskome i kontrastivnom pristupu dijalekatskim sadržajima. Pri razradi koncepcije pozornost je posvećena sljedećem: općim značajkama i osnovnim načelima na kojima se temelji narječna čitanka, kompozicijskoj strukturi čitanke i čitanačke jedinice, temeljnim kriterijima za izbor tekstova i načinu njihova grafijskog bilježenja te opsegu i sastavnicama metodičke opreme. Također se upućuje na popratna sredstva uz takvu čitanku: priručnik za učitelje i multimedijske izvore.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu