Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 716572

Koncepcija narječnih čitanaka


Nemeth-Jajić, Jadranka; Turza-Bogdan, Tamara
Koncepcija narječnih čitanaka // Šesti Hrvatski slavistički kongres. Knjiga sažetaka / Botica, Stipe (ur.).
Vinkovci : Vukovar : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 184-184 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 716572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Koncepcija narječnih čitanaka
(Rough copy dialectal reader)

Autori
Nemeth-Jajić, Jadranka ; Turza-Bogdan, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Šesti Hrvatski slavistički kongres. Knjiga sažetaka / Botica, Stipe - Vinkovci : Vukovar : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 184-184

ISBN
978-953-296-090-7

Skup
Šesti Hrvatski slavistički kongres

Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska; Vinkovci, Hrvatska, 10.09.2014. - 13.09.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
hrvatski jezik; koncepcija narječnih čitanaka
(Croatian language; the conception of the dialectal reader)

Sažetak
Potreba za narječnim čitankama proizlazi s jedne strane iz tronarječnosti kao bitnog obilježja identiteta hrvatskoga jezika i komunikacijske prakse njegovih govornika, a s druge strane iz činjenice da hrvatska narječja i dijalekti nisu dostatno, a često ni odgovarajuće zastupljeni u jezičnoj izobrazbi mladih naraštaja. Budući da u nas takvih čitanaka još nema, u ovome radu izlaže se koncepcija koja bi mogla poslužiti kao temeljna orijentacija za izradu narječne - čakavske, kajkavske ili štokavske čitanke. Takva bi čitanka, uzimajući u obzir jezične i nejezične razloge koji govore u prilog uključivanju zavičajnoga govora u nastavu već na početku školovanja, ponajprije bila namijenjena učenicima mlađe školske dobi. Koncepcija koju predlažemo zasniva se na komunikacijsko- funkcionalnome, integracijsko-korelacijskome i kontrastivnom pristupu dijalekatskim sadržajima. Pri razradi koncepcije pozornost je posvećena sljedećem: općim značajkama i osnovnim načelima na kojima se temelji narječna čitanka, kompozicijskoj strukturi čitanke i čitanačke jedinice, temeljnim kriterijima za izbor tekstova i načinu njihova grafijskog bilježenja te opsegu i sastavnicama metodičke opreme. Također se upućuje na popratna sredstva uz takvu čitanku: priručnik za učitelje i multimedijske izvore.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu


Citiraj ovu publikaciju:

Nemeth-Jajić, Jadranka; Turza-Bogdan, Tamara
Koncepcija narječnih čitanaka // Šesti Hrvatski slavistički kongres. Knjiga sažetaka / Botica, Stipe (ur.).
Vinkovci : Vukovar : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 184-184 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Nemeth-Jajić, J. & Turza-Bogdan, T. (2014) Koncepcija narječnih čitanaka. U: Botica, S. (ur.)Šesti Hrvatski slavistički kongres. Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Nemeth-Jaji\'{c}, Jadranka and Turza-Bogdan, Tamara}, editor = {Botica, S.}, year = {2014}, pages = {184-184}, keywords = {hrvatski jezik, koncepcija narje\v{c}nih \v{c}itanaka}, isbn = {978-953-296-090-7}, title = {Koncepcija narje\v{c}nih \v{c}itanaka}, keyword = {hrvatski jezik, koncepcija narje\v{c}nih \v{c}itanaka}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Vukovar, Hrvatska; Vinkovci, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nemeth-Jaji\'{c}, Jadranka and Turza-Bogdan, Tamara}, editor = {Botica, S.}, year = {2014}, pages = {184-184}, keywords = {Croatian language, the conception of the dialectal reader}, isbn = {978-953-296-090-7}, title = {Rough copy dialectal reader}, keyword = {Croatian language, the conception of the dialectal reader}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Vukovar, Hrvatska; Vinkovci, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font