Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 716271

Konceptualizacija istraživanja kulturnih dimenzija turizma


Dadić, Maja
Konceptualizacija istraživanja kulturnih dimenzija turizma, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 716271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konceptualizacija istraživanja kulturnih dimenzija turizma
(Conceptualization of research on tourism's cultural dimensions)

Autori
Dadić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.09

Godina
2014

Stranica
212

Mentor
Leburić, Anči

Ključne riječi
kulturni studiji; svakodnevni život; popularna kultura; kulturni turizam; kulturne atrakcije; proizvod kulturnog turizma; kulturni turisti; faze istraživačkog procesa; istraživački koncepti; metodologizacija; kulturne dimenzije turizma
(cultural studies; everyday life; popular culture; culture tourism; cultural attractions; cultural tourism product; cultural tourists; phases of research process; research concepts; methodologization; tourism’s cultural dimensions)

Sažetak
Aktualne relevantne spoznaje afirmiraju interdisciplinarnost kao bitno obilježje proučavanja turizma. U konkretnoj istraživačkoj praksi nemoguće je taj fenomen cjelovitije sociologizirati, a da se ne posegne za istraživačkim procedurama iz drugih znanstvenih disciplina. Stoga se u radu poseže za kulturnim studijima kao novim metodološkim okvirom u istraživanju turizma i njegovoj kontekstualizaciji u okviru postojećih promjena koje se odvijaju u suvremenom društvu. Smještanje turizma u kontekst kulturnih studija očituje se u konceptu svakodnevnog života koji reflektira određeni obrat u promišljanjima kulture, te omogućuje promatranje turizma kao kulturne konstrukcije svakodnevnog života. Kulturni turizam kao selektivni oblik turizma jest upravo onaj koji povezuje elaborirano: kulturu, turizam i svakodnevni život. Kako tržište kulturnog turizma raste, njegov se fokus iznimno brzo prebacuje s interesa za spomenike i lokalitete na mnogo šire područje, pokrivajući sve aspekte „visoke“ i „popularne kulture“. Navedene promjene su posljedično rezultirale novim složenostima kulturnih turista. Nadalje, da bi turist odlučio putovati, nešto ga atraktivno mora privući. Stoga su kulturne atrakcije bile nezaobilazni predmet analize kulturnog turizma. Analitičku građu doktorskog rada predstavljaju istraživanja turizma u Hrvatskoj predmetno usmjerena na sociološke aspekte razvoja turizma, turizam u kontekstu europskih integracija te interakcijske aspekte turizma i kulturne baštine. Analizom postojećih istraživanja registrirani su i razmatrani osnovni metodološki aspekti i faze istraživačkog procesa. Navedenim su ustanovljeni osnovni metodološki zahtjevi te propusti analiziranih istraživanja. Ujedno, analiza metodoloških aspekata, omogućila je konstruiranje istraživačkih koncepata. Dakle, najvažniji fokus rada bio je metodološko bavljenje istraživačkim aspektima: teorijski, empirijski i analitički. Metodološko bavljenje istraživačkim aspektima definirano je kao metodologizacija istraživačkih aspekata. Najvažniji doprinos ovoga rada jest utvrđivanje relevantnosti kulturnih dimenzija u svrhu novih načina promišljanja turizma, odnosno razvijanju novoga načina artikulacije istraživačke, metodološke i teorijske dimenzije u istraživanju kulturnih dimenzija turizma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anči Leburić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dadić, Maja
Konceptualizacija istraživanja kulturnih dimenzija turizma, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Dadić, M. (2014) 'Konceptualizacija istraživanja kulturnih dimenzija turizma', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dadi\'{c}, Maja}, year = {2014}, pages = {212}, keywords = {kulturni studiji, svakodnevni \v{z}ivot, popularna kultura, kulturni turizam, kulturne atrakcije, proizvod kulturnog turizma, kulturni turisti, faze istra\v{z}iva\v{c}kog procesa, istra\v{z}iva\v{c}ki koncepti, metodologizacija, kulturne dimenzije turizma}, title = {Konceptualizacija istra\v{z}ivanja kulturnih dimenzija turizma}, keyword = {kulturni studiji, svakodnevni \v{z}ivot, popularna kultura, kulturni turizam, kulturne atrakcije, proizvod kulturnog turizma, kulturni turisti, faze istra\v{z}iva\v{c}kog procesa, istra\v{z}iva\v{c}ki koncepti, metodologizacija, kulturne dimenzije turizma}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dadi\'{c}, Maja}, year = {2014}, pages = {212}, keywords = {cultural studies, everyday life, popular culture, culture tourism, cultural attractions, cultural tourism product, cultural tourists, phases of research process, research concepts, methodologization, tourism’s cultural dimensions}, title = {Conceptualization of research on tourism's cultural dimensions}, keyword = {cultural studies, everyday life, popular culture, culture tourism, cultural attractions, cultural tourism product, cultural tourists, phases of research process, research concepts, methodologization, tourism’s cultural dimensions}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font