Pregled bibliografske jedinice broj: 716030
Zavičajni glagoljski spomenici u školi
Zavičajni glagoljski spomenici u školi // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj / Uzelac, Vinka ; Vujčić, Lidija (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 129-135 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 716030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajni glagoljski spomenici u školi
(Local glagolitic monuments in school)
Autori
Vigato, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
/ Uzelac, Vinka ; Vujčić, Lidija - Rijeka : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008, 129-135
ISBN
978-953-98445-6-9
Skup
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 21.05.2008. - 23.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
zavičanj baština ; glagoljica ; nastava ; kulturni identitet ; matične knjige
(local heiratage ; Glagolitic script ; teaching ; cultural identity ; registers)
Sažetak
U ovom radu se problematizira zastupljenost glagoljskih spomenika u nastavi. Iako obrazovne ustanove u nastavne programe uvrštavaju kulturnu baštinu, autor uočava kako se u nastavnom procesu spominju samo najznačajniji glagoljski spomenici dok su zavičajni izostavljeni. Smatra kako bi bilo potrebno studente nastavničkoga smjera upozna s glagoljskom grafijom te ih osposobiti da mogu iščitati kulturološku pozadinu glagoljskih spomenika. Na primjerima glagoljskih tekstova iz matičnih knjiga s otoka Silbe te Bibinja kraj Zadra autor želi pokazati kako se u zapisima mogu uočiti osobitosti glagoljske grafije, jezika (dijalektološke posebnosti na svim jezičnim razinama), onomastički sloj te povijesni, gospodarstveni, sociološki, religijski i zdravstveni kontekst zapisa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija