Pregled bibliografske jedinice broj: 715889
Zavičajni govor i dramska igra
Zavičajni govor i dramska igra // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 86-100 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 715889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajni govor i dramska igra
(Native Dialect and Drama Games)
Autori
Vigato, Teodoa ; Vigato, Ivica
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 1;
86-100
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dramska igra; spontano dječje izražavanje; ninski mjesni govor; planiranje
(drama; spontaneous children's expresion; the nativ dialect of Nin; teaching process planning)
Sažetak
Komunikacijska praksa pokazuje da dijete u najranijoj fazi jezičnoga učenja poznaje samo govor sredine koji ga okružuje, ali polaskom u obrazovne ustanove postaje višejezična osoba. Upravo zato autori smatraju kako bi, rukovodeći se načelima primjerenosti, postupnosti i zavičajnosti, zavičajni govor trebao biti polazište za planiranje i realiziranje jezičnih sadržaja u nastavi početnog čitanja i pisanja. Spontano dječje izražavanje na zavičajnom idiomu najbolje se može uočiti slušajući djecu kada se nesmetano igraju. Zbog toga su autori organizirali dramske igre s predškolskom i školskom djecom u Ninu kako bi zabilježili njihov zavičajni govor na svim jezičnim razinama. U pozitivnoj radnoj atmosferi koja se stvarala postupno, učenici su preuzimali zadane ili odabrane uloge pričajući priče o svakodnevici. Voditelji su najprije utvrdili cilj istraživanja, a potom odredili sredstva, postupke i oblike scenskih igara. Dobivene rezultate usporedili su s dosadašnjim dijalektološkim istraživanjima ninskoga mjesnoga govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti