Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 715821

Komunikacijsko-funkcionalni pristup glagoljskom pismu i zavičajnim glagoljskim spomenicima u osnovnoškolskoj nastavi


Vigato, Ivica
Komunikacijsko-funkcionalni pristup glagoljskom pismu i zavičajnim glagoljskim spomenicima u osnovnoškolskoj nastavi // Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakulter Sveučilište u zagrebu, 2008. str. 504-510 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 715821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komunikacijsko-funkcionalni pristup glagoljskom pismu i zavičajnim glagoljskim spomenicima u osnovnoškolskoj nastavi
(COMUNICATIVE-FUNCTIONAL APROACHES TOWARDS GLAGOLITIC SCRIPT AND NATIV GLAGOLITIC MONUMENTS IN PRIMARY SCHOOL TEACHING)

Autori
Vigato, Ivica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

ISBN
978-953-7210-18-2

Skup
Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 14.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
osnovna škola ; glagoljsko pismo ; zavičajnost ; komunikacijsko-funkcionalni pristup ; projektna i integrirana nastava ; identitet
(comunicative-functional approach ; primary school ; glagolitic script ; the native ; identity)

Sažetak
Glagoljaštvo je vrlo važan segment kulture hrvatskoga naroda. Međutim, učenici se danas susreću s glagoljskim pismom i glagoljskim tekstovima na razini prepoznavanja, samo u okviru proučavanja povijesti hrvatskoga jezika. U ovom radu autor se zalaže za veću prisutnost zavičajnih glagoljskih spomenika u školi što bi se ostvarilo pomoću komunikacijsko-funkcionalnoga pristupa koji bi učenicima omogućio veće kompetencije nad takvim sadržajima. Ističući načelo zavičajnosti, autor na primjeru glagoljske oporuke s otoka Silbe iz 1658. daje primjer kako se sadržaji kao što su glagoljski rukopisi mogu koristiti u projektnoj nastavi, a takvi transliterirani i transkribirani tekstovi mogu poslužiti pri vježbanju pravopisne problematike kao i element uočavanja fonoloških, morfoloških i leksičkih značajki. Također navodi primjer integrirane nastave hrvatskoga jezika, likovne i glazbene kulture, prirode i društva te matematike u kojoj bi glagoljaštvo i glagoljica bila okosnica integriranim nastavnim sadržajima. Zaključuje da bi takva nastavna strategija dovela do veće suživljenosti učenika sa zavičajnom kulturnom baštinom te bi sigurno pridonijela učenikovu osvješćivanju nacionalnoga i kulturnoga identiteta i očuvanja hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivica Vigato (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vigato, Ivica
Komunikacijsko-funkcionalni pristup glagoljskom pismu i zavičajnim glagoljskim spomenicima u osnovnoškolskoj nastavi // Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakulter Sveučilište u zagrebu, 2008. str. 504-510 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vigato, I. (2008) Komunikacijsko-funkcionalni pristup glagoljskom pismu i zavičajnim glagoljskim spomenicima u osnovnoškolskoj nastavi. U: Pavličević-Franić, D. & Bežen, A. (ur.)Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2.
@article{article, author = {Vigato, Ivica}, year = {2008}, pages = {504-510}, keywords = {osnovna \v{s}kola, glagoljsko pismo, zavi\v{c}ajnost, komunikacijsko-funkcionalni pristup, projektna i integrirana nastava, identitet}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {Komunikacijsko-funkcionalni pristup glagoljskom pismu i zavi\v{c}ajnim glagoljskim spomenicima u osnovno\v{s}kolskoj nastavi}, keyword = {osnovna \v{s}kola, glagoljsko pismo, zavi\v{c}ajnost, komunikacijsko-funkcionalni pristup, projektna i integrirana nastava, identitet}, publisher = {U\v{c}iteljski fakulter Sveu\v{c}ili\v{s}te u zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vigato, Ivica}, year = {2008}, pages = {504-510}, keywords = {comunicative-functional approach, primary school, glagolitic script, the native, identity}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {COMUNICATIVE-FUNCTIONAL APROACHES TOWARDS GLAGOLITIC SCRIPT AND NATIV GLAGOLITIC MONUMENTS IN PRIMARY SCHOOL TEACHING}, keyword = {comunicative-functional approach, primary school, glagolitic script, the native, identity}, publisher = {U\v{c}iteljski fakulter Sveu\v{c}ili\v{s}te u zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font