Pregled bibliografske jedinice broj: 715529
Gledanje agresivne scene u crtanom filmu i prepoznavanje emocija u izrazu lica
Gledanje agresivne scene u crtanom filmu i prepoznavanje emocija u izrazu lica // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa Sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 155-155 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 715529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gledanje agresivne scene u crtanom filmu i prepoznavanje emocija u izrazu lica
(Watching of aggressive scene in cartoon movie and facial emotional expressions recognition)
Autori
Pinter, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa Sažeci priopćenja
/ Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 155-155
ISBN
978-953-175-339-5
Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
agresija; utjecaj medija; prepoznavanje facijalnih emocionalnih ekspresija
(Aggression; media influence; facial emotional expressions recognition)
Sažetak
Prema općem modelu agresije Andersona i Bushmana, već kratkotrajno izlaganje agresivnim scenama u medijima može utjecati na gledaoca u smislu povećanja pobuđenosti i promjena u afektivnom i kognitivnom funkcioniranju, djelujući na način opažanja i interpretiranja događaja, kao i na spremnost za određeno ponašanje. Emocionalna stanja koja se odražavaju na licu važan su izvor socijalnih informacija. S obzirom da je njihovo uočavanje i prepoznavanje pod utjecajem i vlastitih emocionalnih stanja i kognitivne udešenosti, zanimalo nas je hoće li kod djece gledanje agresivne scene u crtanom filmu dovesti do promjena u njihovoj osjetljivosti i spremnosti za uočavanje diskretnih znakova emocija ljutnje, straha i veselja u izrazu lica. Sudionici ispitivanja su bila djeca predškolske dobi oba spola (N=72). U eksperimentalnoj grupi, djeca su pojedinačno, nakon gledanja kratkog isječka crtanog filma agresivnog sadržaja, procjenjivala kada počinju uočavati određeno emocionalno stanje (ljuto, preplašeno i veselo) na računalno prikazanom liku koji je postupno mijenjao svoj izraz od neutralnog do izrazito emocionalnog (u 20 stupnjeva). Sudionici kontrolne grupe nisu bili izloženi agresivnom filmu. Rezultati pokazuju da su djeca nakon gledanja agresivne scene ranije počela uočavati emociju ljutnje, a kasnije emociju veselja u odnosu na djecu iz kontrolne grupe, dok se kod emocije straha nisu pokazale razlike. Rezultati su interpretirani u okviru općeg modela agresije Andersona i Bushmana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija