Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 715476

Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem


Lilek, Jelena
Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 715476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem
(Auditory processing and visual perception disorders in a girl with cerebral disorder)

Autori
Lilek, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.06

Godina
2014

Stranica
45

Mentor
Mildner, Vesna

Ključne riječi
slušna pažnja; vidna percepcija; poremećaj pažnje; fonološka svjesnost
(auditory processing disorders; visual perception; attention deficit disorder; phonological awareness)

Sažetak
U ovom radu prikazat ću uredan razvoj djeteta osnovnoškolske dobi te poremećaj vidne i slušne pažnje djeteta s cerebralnim oštećenjem koje uslijed oštećenja ima posebne odgojno-obrazovne potrebe, te prikazati slučaj djevojčice s kojom sam kao asistent u nastavi radila 2, 5 godine. Uredan razvoj djeteta u dobi od 8 do 10 godina prikazan je kroz različita razvojna područja s naglaskom na razvoj govora. Govor kod djeteta počinje njegovim rođenjem i prvim krikom, preko plača, gugutanja, brbljanja do prve riječi koja se pojavljuje otprilike sa završetkom prve godine života, sve do usvajanja svih glasova u dobi od oko 5, 5 godina. Razvoj govora je bitan i za slušnu pažnju i za vidnu percepciju a kroz praćenje usvajanja ovih vještina mogu se preduhitriti kasnije teškoće. U slučaju koji je predmet ovog rada, govorno-jezični poremećaji i teškoće u čitanju i pisanju, te slušna pažnja i vidna percepcija, su posljedice cerebralnog oštećenja. Djevojčica čiji se primjer navodi, integrirana je u redovni nastavni program i kao njezin asistent provodila sam terapiju kako bih joj olakšala praćenje nastavnog programa i ublažavanje teškoća nastalih cerebralnim oštećenjem. Današnji hrvatski školski sustav je stvorio preduvjete za uključivanje djece s posebnim obrazovnim potrebama što je temeljeno na pozitivnim zakonskim propisima i pratećim dokumentima a podrazumijeva suvremeni pristup učenicima s posebnim obrazovnim potrebama kroz suradnički rad i uvođenje raznolikih sadržaja, individualizaciju odgojno obrazovnog rada, osposobljenost učitelja, osiguranje dodatne podrške primjenom rehabilitacijskih programa, uključivanje osposobljenih asistenata i sl.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lilek, Jelena
Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Lilek, J. (2014) 'Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lilek, Jelena}, year = {2014}, pages = {45}, keywords = {slu\v{s}na pa\v{z}nja, vidna percepcija, poreme\'{c}aj pa\v{z}nje, fonolo\v{s}ka svjesnost}, title = {Poreme\'{c}aj slu\v{s}ne pa\v{z}nje i vidne percepcije djevoj\v{c}ice s cerebralnim o\v{s}te\'{c}enjem}, keyword = {slu\v{s}na pa\v{z}nja, vidna percepcija, poreme\'{c}aj pa\v{z}nje, fonolo\v{s}ka svjesnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lilek, Jelena}, year = {2014}, pages = {45}, keywords = {auditory processing disorders, visual perception, attention deficit disorder, phonological awareness}, title = {Auditory processing and visual perception disorders in a girl with cerebral disorder}, keyword = {auditory processing disorders, visual perception, attention deficit disorder, phonological awareness}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font