Pregled bibliografske jedinice broj: 715476
Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem
Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 715476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poremećaj slušne pažnje i vidne percepcije djevojčice s cerebralnim oštećenjem
(Auditory processing and visual perception disorders in a girl with cerebral disorder)
Autori
Lilek, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.06
Godina
2014
Stranica
45
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
slušna pažnja; vidna percepcija; poremećaj pažnje; fonološka svjesnost
(auditory processing disorders; visual perception; attention deficit disorder; phonological awareness)
Sažetak
U ovom radu prikazat ću uredan razvoj djeteta osnovnoškolske dobi te poremećaj vidne i slušne pažnje djeteta s cerebralnim oštećenjem koje uslijed oštećenja ima posebne odgojno-obrazovne potrebe, te prikazati slučaj djevojčice s kojom sam kao asistent u nastavi radila 2, 5 godine. Uredan razvoj djeteta u dobi od 8 do 10 godina prikazan je kroz različita razvojna područja s naglaskom na razvoj govora. Govor kod djeteta počinje njegovim rođenjem i prvim krikom, preko plača, gugutanja, brbljanja do prve riječi koja se pojavljuje otprilike sa završetkom prve godine života, sve do usvajanja svih glasova u dobi od oko 5, 5 godina. Razvoj govora je bitan i za slušnu pažnju i za vidnu percepciju a kroz praćenje usvajanja ovih vještina mogu se preduhitriti kasnije teškoće. U slučaju koji je predmet ovog rada, govorno-jezični poremećaji i teškoće u čitanju i pisanju, te slušna pažnja i vidna percepcija, su posljedice cerebralnog oštećenja. Djevojčica čiji se primjer navodi, integrirana je u redovni nastavni program i kao njezin asistent provodila sam terapiju kako bih joj olakšala praćenje nastavnog programa i ublažavanje teškoća nastalih cerebralnim oštećenjem. Današnji hrvatski školski sustav je stvorio preduvjete za uključivanje djece s posebnim obrazovnim potrebama što je temeljeno na pozitivnim zakonskim propisima i pratećim dokumentima a podrazumijeva suvremeni pristup učenicima s posebnim obrazovnim potrebama kroz suradnički rad i uvođenje raznolikih sadržaja, individualizaciju odgojno obrazovnog rada, osposobljenost učitelja, osiguranje dodatne podrške primjenom rehabilitacijskih programa, uključivanje osposobljenih asistenata i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)