Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 715223

Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom


Erić, Ivana
Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 715223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom
(Encouraging of development of phonemic discrimination ability and phonological awareness in a child with cerebral paralysis)

Autori
Erić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.06

Godina
2014

Stranica
67

Mentor
Mildner, Vesna

Ključne riječi
fonematski sluh; fonološka svjesnost; cerebralna paraliza; teškoće čitanja; opismenjavanje
(phonemic discrimination ability; phonemic awareness; cerebral paralysis; difficulties in reading; literacy teaching)

Sažetak
Usvajanje fonematskog sluha i fonološke svjesnosti dio je urednog govorno-jezičnog razvoja. U dobi od četiri godine kod djece se počinje stvarati svjesnost o glasovnoj strukturi rečenice. Između četvrte i pete godine stvara se svjesnost o glasovnoj strukturi riječi. Dijete najprije počima raspoznavati rime, a poslije i inicijalni glas riječi. Fonološka svjesnost doživljava najveće povećanje između pete i šeste godine kada dijete shvaća da promjena jednog glasa u riječi ili njihova redoslijeda mijenja smisao ili uništava riječ. U sedmoj godini većina djece ima formiranu fonematsku svjesnost i uspješno rješava zadatke fonološke analize i sinteze. Mali je broj djece u ovoj dobi koja teže rješavaju zadatke fonematskog sluha i fonološke svjesnoti. Toj djeci potrebna je pomoć stručnjaka koja uključuje uvježbavanje fonematskog sluha i fonološke svjesnosti pomoću govorno-jezičnih igara i vježbi. Poteškoće u fonološkoj svjesnosti otežavaju usvajanje vještine čitanja. Osobito se to odnosi na djecu s dijagnozom disleksije kojima su poteškoće u čitanju primarni simptom. Teškoće u čitanju mogu biti sekundarne prirode kao kod djece s višestrukim teškoćama kao što je cerebralna paraliza. U ovom radu, nakon definicije i klasifikacije stanja cerebralne paralize slijedi metodički dio u kojem se na primjeru cerebralno paraliziranog devetogodišnjeg dječaka ogleda važnost i korisnost treninga fonološke svjesnosti. Dijete je uključeno u trening fonološke svjesnosti koji je sveukupno obuhvatio dvadeset i četiri individualna školska sata. Cilj treninga bio je unaprijediti fonološku svjesnost kod djeteta. Trening je podrška rehabilitacijsko-edukacijskim programima opismenjavanja koje dijete pohađa u dva zagrebačka rehabilitacijska centra. Ovaj rad polazi od znanstveno utemeljene pretpostavke da su fonološka svjesnost i usvajanje vještine čitanja međusobno povezani. Istraživanja su dokazala da uvježbavanje fonološke svjesnosti pridonosi usvajanju vještine čitanja, i obrnuto ; formalno podučavanje čitanja pridonosi razvoju fonološke svjesnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Erić, Ivana
Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Erić, I. (2014) 'Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Eri\'{c}, Ivana}, year = {2014}, pages = {67}, keywords = {fonematski sluh, fonolo\v{s}ka svjesnost, cerebralna paraliza, te\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja, opismenjavanje}, title = {Poticaje razvoja fonematskog sluha i fonolo\v{s}ke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom}, keyword = {fonematski sluh, fonolo\v{s}ka svjesnost, cerebralna paraliza, te\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja, opismenjavanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Eri\'{c}, Ivana}, year = {2014}, pages = {67}, keywords = {phonemic discrimination ability, phonemic awareness, cerebral paralysis, difficulties in reading, literacy teaching}, title = {Encouraging of development of phonemic discrimination ability and phonological awareness in a child with cerebral paralysis}, keyword = {phonemic discrimination ability, phonemic awareness, cerebral paralysis, difficulties in reading, literacy teaching}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font