Pregled bibliografske jedinice broj: 714913
Rodni stereotipi u televizijskim reklamnim porukama u Hrvatskoj
Rodni stereotipi u televizijskim reklamnim porukama u Hrvatskoj // Medijski dijalozi, 7 (2014), 18; 199-227 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 714913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodni stereotipi u televizijskim reklamnim porukama u Hrvatskoj
(Gender Stereotypes in Television Commercials in Croatia.)
Autori
Perišin, Tena: Miljan, Matea
Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) 7
(2014), 18;
199-227
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Rodni stereotipi; televizija; mediji; reklamne poruke; HRT; Nova TV; RTL
(Gender Stereotypes; Television; Media; Commercials; HRT; Nova TV; RTL)
Sažetak
Mediji stvaraju i potvrđuju brojne stereotipe koji se najviše očituju u reklamnim porukama kojima televizija daje još veći značaj. Objedinjene tonom i slikom, reklamne poruke imaju izrazitu moć. Upravo zato je u središtu ovog rada istraživanje kojim se potvrđuje prisutnost rodnih stereotipa u televizijskim reklamnim porukama na nacionalnim televizijama u Hrvatskoj – HTV‐, RTL‐u i Novoj TV. Rezultati istraživanja potvrdili su početne hipoteze i daljnje postoja‐ nje rodnih stereotipa u reklamnim porukama, kako žena tako i muška‐ raca, samo što se stereotipi ponekad pojavljuju u novim oblicima koji se nameću kao poželjni i obavezni. Žene se često prikazuju u tradicio‐ nalnim, dok muškarci u dominantnim ulogama. Gledatelji se i dalje tretiraju kao konzumenti, objekti koji bez kritičkog razmišljanja pri‐ hvaćaju ponuđeni sadržaj zdravo za gotovo. Rezultati ovog istraživa‐ nja ukazuju na potrebu kritičkog i realnog sagledavanja sadržaja koji se nudi putem medija koji nameću muško‐ženske karakteristike. Ovaj tekst nastao je u koautorstvu studentice Matee Miljan i mento‐ rice dr. sc. Tene Perišin, kao prerađeni diplomski rad studentice Matee Miljan na temu »Rodni stereotipi u televizijskim reklamnim porukama u Hrvatskoj
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija
POVEZANOST RADA