Pregled bibliografske jedinice broj: 714904
Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo
Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo // Medijska istraživanja, 20 (2014), 1; 25-45 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 714904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za
digitalno novinarstvo
(Journalism Studies. Digital curriculum for Digital
Journalism)
Autori
Perišin, Tena ; Mlačić, Petra
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 20
(2014), 1;
25-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
digitalno novinarstvo ; fakultet ; obrazovanje ; konvergencija ; digitalni mediji
(digital journalism ; faculty ; education ; convergence ; digital media)
Sažetak
Ovaj rad bavi se studijem novnarstva na visokoškolskim obrazovnim institucijama u SAD, Europi i Hrvatskoj te prilagođenošću visokoškolskih obrazovnih institucija promjenama u sferi digitalnih medija i stanju na medijskom tržištu. Na istraživačku agendu postavljaju se pitanja – u kakvom su odnosu tehnološke inovacije i profesionalne transformacije s kurikulumima temeljem kojih studenti dobivaju putokaz i pripremu za „stvarni“ svijet profesionalnog rada, te što korisno mogu domaće institucije naučiti od iskustva u Americi i dijelu zapadne Europe. U uvjetima stalnih promjena, novih trendova u stvarnom novinarskom svijetu, promjena koje se zbivaju preko noći potreban je konstantni napor da se ne padne kao kolateralna žrtva napretka nego da se prilagodi promjena, da ih se sustigne i preživi. Pitanje je koliko su novinari u svemu tome prepušteni sebi samima, a koliko se obrazovne institucije trude sustavno preuzeti ulogu putokaza, što bi im po vokaciji i bio zadatak. Dok medijske kuće na različite načine primjenjuju konvergenciju, fakulteti imaju priliku eksperimentirati s inovativnim projektima kojima, za razliku od medijskog biznisa, profit neće biti u prvom planu. Pružaju li fakulteti danas istinske kompetencije dostatne barem za siguran početak? Bi li bilo dobro ujednačiti očekivane ishode učenja barem na hrvatskim visokoobrazovnim institucijama ili se stvari trebaju prepustiti autonomnoj odluci svakog pojedinog sveučilišta, te kakva je situacija, kada je o tome riječ, izvan Hrvatske? Ovaj znanstveni rad pokušaj je sistematiziranja iskustava na uglednim europskim i američkim fakultetima koji obrazuju buduće novinare, te usporedba nastavnih programa novinarstva s onima u Hrvatskoj. Na primjerima pokazujemo na koji način je moguće kombinirati praksu i teoriju, profesionalce i znanstvenike, te se pripremiti se za medijsko tržište rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Tena Perišin
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- EBSCOhost
- SocINDEX with Full Text (EBSCOhost)
- Central & Eastern European Academic Source – CEEAS (EBSCOhost)
- CSA Worldwide Political Science Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- CSA Social Services Abstracts
- CSA IBSS: International Bibliography of Social Sciences – Political Science
- ProQ