Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 714904

Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo


Perišin, Tena; Mlačić, Petra
Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo // Medijska istraživanja, 20 (2014), 1; 25-45 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 714904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo
(Journalism Studies. Digital curriculum for Digital Journalism)

Autori
Perišin, Tena ; Mlačić, Petra

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 20 (2014), 1; 25-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
digitalno novinarstvo ; fakultet ; obrazovanje ; konvergencija ; digitalni mediji
(digital journalism ; faculty ; education ; convergence ; digital media)

Sažetak
Ovaj rad bavi se studijem novnarstva na visokoškolskim obrazovnim institucijama u SAD, Europi i Hrvatskoj te prilagođenošću visokoškolskih obrazovnih institucija promjenama u sferi digitalnih medija i stanju na medijskom tržištu. Na istraživačku agendu postavljaju se pitanja – u kakvom su odnosu tehnološke inovacije i profesionalne transformacije s kurikulumima temeljem kojih studenti dobivaju putokaz i pripremu za „stvarni“ svijet profesionalnog rada, te što korisno mogu domaće institucije naučiti od iskustva u Americi i dijelu zapadne Europe. U uvjetima stalnih promjena, novih trendova u stvarnom novinarskom svijetu, promjena koje se zbivaju preko noći potreban je konstantni napor da se ne padne kao kolateralna žrtva napretka nego da se prilagodi promjena, da ih se sustigne i preživi. Pitanje je koliko su novinari u svemu tome prepušteni sebi samima, a koliko se obrazovne institucije trude sustavno preuzeti ulogu putokaza, što bi im po vokaciji i bio zadatak. Dok medijske kuće na različite načine primjenjuju konvergenciju, fakulteti imaju priliku eksperimentirati s inovativnim projektima kojima, za razliku od medijskog biznisa, profit neće biti u prvom planu. Pružaju li fakulteti danas istinske kompetencije dostatne barem za siguran početak? Bi li bilo dobro ujednačiti očekivane ishode učenja barem na hrvatskim visokoobrazovnim institucijama ili se stvari trebaju prepustiti autonomnoj odluci svakog pojedinog sveučilišta, te kakva je situacija, kada je o tome riječ, izvan Hrvatske? Ovaj znanstveni rad pokušaj je sistematiziranja iskustava na uglednim europskim i američkim fakultetima koji obrazuju buduće novinare, te usporedba nastavnih programa novinarstva s onima u Hrvatskoj. Na primjerima pokazujemo na koji način je moguće kombinirati praksu i teoriju, profesionalce i znanstvenike, te se pripremiti se za medijsko tržište rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tena Perišin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Perišin, Tena; Mlačić, Petra
Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo // Medijska istraživanja, 20 (2014), 1; 25-45 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Perišin, T. & Mlačić, P. (2014) Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo. Medijska istraživanja, 20 (1), 25-45.
@article{article, author = {Peri\v{s}in, Tena and Mla\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2014}, pages = {25-45}, keywords = {digitalno novinarstvo, fakultet, obrazovanje, konvergencija, digitalni mediji}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Studij novinarstva. Digitalni kurikulum za digitalno novinarstvo}, keyword = {digitalno novinarstvo, fakultet, obrazovanje, konvergencija, digitalni mediji} }
@article{article, author = {Peri\v{s}in, Tena and Mla\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2014}, pages = {25-45}, keywords = {digital journalism, faculty, education, convergence, digital media}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Journalism Studies. Digital curriculum for Digital Journalism}, keyword = {digital journalism, faculty, education, convergence, digital media} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • EBSCOhost
  • SocINDEX with Full Text (EBSCOhost)
  • Central & Eastern European Academic Source – CEEAS (EBSCOhost)
  • CSA Worldwide Political Science Abstracts
  • CSA Sociological Abstracts
  • CSA Social Services Abstracts
  • CSA IBSS: International Bibliography of Social Sciences – Political Science
  • ProQ





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font