Pregled bibliografske jedinice broj: 714901
Treba li se sreća poučavati u školi
Treba li se sreća poučavati u školi // Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. DANI MATE DEMARINA Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Topusko, Hrvatska, 2014. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 714901 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Treba li se sreća poučavati u školi
(Should happiness be taught at school)
Autori
Rijavec, Majda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. DANI MATE DEMARINA Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pozitivna psihologija; sreća; dobrobit; pozitivno obrazovanje; škola
(positive psychology; happiness; well-being; positive education; school)
Sažetak
U okviru pozitivne psihologije, pojam dobrobit predstavlja glavni kriterij pozitivnog funkcioniranja i općenito se smatra važnim životnim ciljem. Istraživanja u ovom području daju vrlo jake dokaze da sreća dovodi do različitih životnih prednosti, kao što su bolje zdravlje i duži život, uspješni odnosi i bolji uspjeh na poslu. Najvažniji razlozi za poučavanje sreće u školi su raširenost depresije kod mladih ljudi diljem svijeta, mali porast životnog zadovoljstva u zadnjih pola stoljeća, učeničko nezadovoljstvo školom u mnogim zemljama i sinergija između učenja i pozitivnih emocija. Veći broj istraživanja ukazuje da su programi pozitivne psihologije u školi djelotvorni u razvijanju pozitivnih osobina i povećanju dobrobiti, ali pouzdanost ovih rezultata je još uvijek upitna. U ovom radu prikazuje se model pozitivnog obrazovanja kao jedno od mogućih područja budućih istraživanja. To je okvir za primjenu pozitivnog obrazovanja na razini škole usmjeren na šest područja dobrobiti uključujući pozitivne emocije, pozitivnu uključenost, pozitivna postignuća, pozitivnu svrhu, pozitivne odnose i pozitivno zdravlje, s naglaskom na osobne snage.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija